Sunday, December 1, 2019

Unicorn Fun Run


assalamualaikum

yeah! 
hari yang ditunggu-tunggu datang
hari ni buat pertama kalinya
aku join RUN
dah berpuluh maybe beratus run 
yang diadakan kat Miri ni
tak pernah aku join

sekali almost join
SBEU run
tapi last minit tak dpt join
sebab uruskan aunty masuk wad
and finaly today
i made it!!!

taktau apa yang merasuki aku
tengok je iklan tentang Unicorn run ni dulu
terus semangat nak join
buka je registration trus beli tiket

ni medal dia yang comel
aku suka
dak ava lagi lah suka 😍😍😍




bangun seawal 4 pagi
run start 6.30am
tapi nak ambik adik
pastu takut takda parking pula
tu yang sebelum 6 dah sampai kat venue
orang dah ramai pun






muka excited plus nervous
ni semua 1st time tuk semua
aku risau dak ava tak dapat abiskan 5KM










sebelum run haruslah warming up kan
pepagi ada sesi zumba
aku belum run dan berpeluh





at 6.30am flag off!!
RUN!!!
ahahahaaa banyak yang jalan je pun
termasuk aku







grup berpisah
adik sorang
aku dgn mak
dak ava dgn SIL

memula tu ada lah
jogging2 anak
selain tak larat nak joging sangat
orang pun sangat ramai
roughly about 5000 peoples
all pinks......
permandangan yang sangat cantik
sayang tak sempat snap
sebab susah nak berhenti
kang kena langgar dari belakang
naya je




asalnya berdua dengan mak
then aku duk tengok seberang jalan
cari dak ava
siut nak bagi dia menipu
just main cross the road je
tau dak tu mana tahan lasak
surprisingly dia dah setengah jalan
tho pastu call aku
suruh tunggu dia

bila jumpa dia
tengok muka letih sesangat
suruh dia relax jap
basahkan tekak
sepanjang perjalanan dok bagi semangat je
asyik kata dekat je dekat je lagi





sempat bergambar dgn grup
yang guna costume
meriah doh 😂😂



at last!!!
we made it!!!
semua complete the run
exactly follow the route
takda main tipu2 😜😜







dak ava lagi lah seronok
sebab hari ni dia dapat 2 medal
satu for the run
satu lagi tuk pertanding mewarna
next entry aku cerita naa..




zzzyy




***pas baca entri ni
silap2 ada lah yang
meroyan kat SocMed dia
[You know who you are]
my advice tuk orang tu
just get a life!!
and you're not always right!!!







4 comments:

  1. Kacak medalnya. Kamek lagikla, lom gik ngekot run tok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah kamek join tuk kali pertama, siok je nanga medal

      Delete
  2. semua jadi comel sebab pink. medal theme unicorn of course lah comel juga kan

    ReplyDelete
  3. Wah.. Tahniah buat dak ava.. berjaya dia habiskan run.. Ohsemlah..
    Cantiknya tengok lautan pink itu.. ,😍😍

    ReplyDelete

tq, peace :)