Sunday, January 5, 2020

My Sunday Brunch



assalamualaikum semua
selamat berhari minggu
bagi negeri yang bekerja
selamat menjalan amanah kerja

semalam sampai ke 4.30am
baru nak tidur
sebabnya

👇
👇
👇
👇



seharian layan korea, Witch Love
 cerita cinta 
antara manusia and witch lady
dilema camna if the guy
dapat tau dia ialah witch
then kisah cinta 3 segi
aku rasa 'Witch' things
tak banyak dipertengahkan
love the heroin 
not really admired the hero
but love co-hero

past abis cerita tu
aku layan 

👇
👇
👇
👇





cerita Cinderella and Four Knights
mula quite boring
dengan heroin yang boyish 
tapi bila dia dah dress up
as usual mmg cantik and comel
heroes lak
quite fake look
make up over
nanti pas abis entry ni aku sambung tengok
baru epi 3 ke 4
tak sure aku 😄

ok since awal pagi baru tidur
bangun harus lambat 
sunday lah kan 
waktu bersantai2
so aku memang layan relax dlm bilik tidur
even after bangun
eh bangun dalam 9.32am
tu pun sebab nature call
pas dah kena air semua
mmg tak dapat tidur lagi lah

so layan games lah
the sims
lily's garden
COC
candy crush

when the clock strike 12noon
baru malas2 mandi
pas setel mandi 
baru layan perut
ada lah bunyi2 sikit
cacing2 dalam sibok war kot 😝😝

while mandi
fikir apa yang cepat tuk dimasak dan makan
dah lah stok groceries byk dah abis
petang sikit baru shopping

dan hasilnya

👇
👇
👇
👇
👇
👇
👇
👇

masak kuah daging hancur
campur dengan hirisan carrot
dengan sos tomato, black pepper
nak campur cheese keping
tapi lupa  😝😝





rendam linguine, san remo ni
dalam air panas mendidih
padamkan api dapur
campur sikit titisan corn oil
selalunya olive oil
tapi ni dah abis
guna apa yang ada lah ek




lama juga nak tunggu benda ni kembang
test2 
asyik2 belum menepati piawai taste aku
air pun dh suam2
panaskan balik
baru nak mendidih, padam api





dah masak
bubuh je kuah daging hancur tadi
rasa daging hancur tu
korang tau2 lah camna nak sedapkan yea
campur apa2 
yang boleh menambah kesedapannya
yang aku ni
aku campur

pasti sedap
black pepper 
gula sikit
sos tomato
unsalted butter se kiub
parut carrot sikit tuk warna
siap!!!






dah kuah sendiri buat
haruslah banyak kan
selalu if makan kat kedai
kecewa
kuah tak banyak
ada yang tak dapat
nak basahkan semua spagetthi ni

yang ni
tak cukup kuah
ambik lagi 
makan banjir2




tuk blend kan rasa agar tak mual
pekena kimchi
eemm naiss




another menu is
nasi goreng telur
yang ni dak ava punya menu
dak tu mana reti mkn spagetthi
begitu juga apak






ok lah kwn2
tu je update kali ni yea
nak layan korea lak
happy weekend!


zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)