Friday, February 28, 2020

Martabak maggie


terpengaruh dengan menu2 viral
pernah tengok sekali je camna orang buat
tah lupa tengok katner
kat blog or kat YT

so minggu lepas
dengan bersandarkan imaginasi
aku terlentuk2 ke dapur
set nak buat martabak megi

masak dua bungkus megi perisa ayam 
pastu basuh dengan air sejuk
tos kan
perisa dengan lada hitam
aji, garam dan dua sos McD ni





tak complete rasanya tak campur bahan lain
hiris sosej ayamas camni
tuk topping
plan nak tambah cheese
eh takyah
kan bapa tak masuk lak makan



 


guna buttercup sebagai minyak
dah banyak calar non stik pan aku
dah lebih lama dah tu
beli kat giacomo
very good quality
sampai sekarang masih non stik



 

bancuh telur
banyak guna arr
ada lah dalam 7-8 biji
tak kira 
aku dok main tambah2 je



dah telur beku
letak megi atasnya
tambah lagi sosej
eemm.. time ni aku ada rasa nyesal buat
sebab rasa taknak makan megi
tapi dah prepare weh
nasib ada 2 adik
hah nanti biar diorang tukang makan




first martabat kurang telur 
terburai je rupa
tak cantik




2nd piece
telur lebih tebal lebih hitam
pas keluar dari pan
terus letak kat papan pemotong
tak berani nak angkat
terus hidang camtu
hahahahaaaa




keseluruhan
oklah sebab kan banyak telur goreng
telur tak pernah menghampakan
tapi yang inti megi tu
aku kurang nak makan
cam pelik je
dak ava?
memang takda lah dia nak makan pelik2 camni



zzzyy








10 comments:

  1. Kalau buat guna magi kari lagi best kot rasa dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mgkin sha sebab ikut selera memasing tu kan 😁

      Delete
  2. ko buat cara lain yek, aku ada share aritu cara buat murtabak maggi, ko campur sekali telur dengan maggi dan bahan lain, nnti dia jadi elok tak terkeluar sebab semua dah sebati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku kan suka daulat ngan resepi 😁😁
      Aku lupa camna cara kau buat ek. Rasa nak buat terus buat 🤣🤣

      Delete
  3. adik lelaki suka buat martabak megi ni tapi guna megi kari baru umpphhh rasa dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lenkali try kari lah cuma tu lah selera ni krg sikit ngan megi kari tapi akan try nx round but 😀😀😀

      Delete
  4. Oo senang je rupanya cara buatnya XD bolehlah cuba nanti hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah lagi senang cam cara dana , campur dulu megi n telur, tak lah dia pecah nnt

      Delete
  5. kak pun belum pernah makan murtabak megi ni. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kali pertama try sis, boleh lah pelbagaikan menu kan

      Delete

tq, peace :)