Monday, April 27, 2020

Gambar Minggu Lepas



assalamualaikum


ni gambar2 yang disnap last week
setiap gambar memang tujuan 
nak buat entry kat blog
masalah otak ni tepu
tepu tuk mengarang cerita kat blog

so aku compiled semua
buat entry tuk hari isnin ni lah yea


selipar ajaib hakak!!!
tentu ada yang ingat 
kerja bank kasutnya heel berinci-inci kan
yea orang mungkin camtu
tapi hakak yg sorang ni tak larat k

datang keja, balik keja
mesti bertukar guna selipar ajaib ni
beli kat DIY murah je RM10.90
sangat comfy
dan yang penting
tak menyebabkan tumit aku kering





hah tu kasut yang hanya guna kat office
masa guna customer
aku dah tak pandai sgt dah guna heels
aku selesa guna wedges
tu pun mesti wedges dari Bata
jenis yang comfy Fit

nak keluar office masa lunch
nak pergi store
selipar ajaib tu lah yang dipasangkan

masalah utama
office aku
turun ke bawah 40 anak tangga
nak naik atas ke store pun 40 anak tangga
dept aku kat tingkat tengah2
dan mostly keja kat office aku
harus full of sense of urgency
if boleh nak kau berlari
so baik guna selipar

kecuali jumpa customer
baru korang tengok aku slow2 
lengang2 turun tangga 
๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜œ




masa pkp ni susah nak bercari buah2an lak
ni aku melintas rumah mertua ani
tengok dia kat pokok mangga yang berbuah
terus stop beli
huh mangga muda dilayukan dulu dgn gula
pastu makna dengan cili belacan pedas
naisss!!





jambu ni lak
kawan yang selalu COD supply
tu pun last 5kg aku beli
dah takda buah lagi jambu dia




ni antara menu yang sedap
kawan COD awal2 pagi ke rumah aku
pastu aku bawa office
bersama dengan order dari officemate sekali

antara kegemaran, meehoon goreng 



karipap sardin, kentang dan popia
pun antara kegemaran aku
jarang miss beli





ni antara barang belian utama since PKP
pencuci tangan, sanitizer, mask

nasib baik masa mula2 C19 dulu
aku dah beli 2 kotak mask 
itu pun dah mahal RM20 sekotak
sekarang ada duit pun sering tak dpt beli
takda stok dipasaran

hand wash ni beli kat guardian sebelah
dengar je kawan kata ada dettol
terus beli 2 flavor sekali
siap dengan tisu antivex





zzzyy











1 comment:

tq, peace :)