Monday, May 11, 2020

Menu 14th Ramadhan




ramadhan ke 14
aku wfh
so rajin lah sikit memasak
nak buat satay lagi
kali ni guna rempah manual






oh yea nak share innovative baru ni
pemanggang tu dibuat daripada rumah aircond
dan tuk letak arangnya pula
kita guna pan lama
sangat senang




masak sup buah pulur muda
campur garlic dan  halia je




goreng lagi ayam masak berempah
dah tergian makan lak
sebab tu marinate banyak
dan frozenkan



makan nasi impit instant je
tinggal nak merebus je




orang buat vadei
aku nak buat juga
kebetulan ada kacang dal




bawang , daun kari
dihiris halus
tak sah tak derhaka dgn resepi
siap tambah daun bawang




udang kering ditumbuk


campur kari dan kunyit sikit
serta cili flake 




di goreng 
so far so good
tak melekat
cantik kejadiannya




nah.. tu dia vadei versi aku
rasanya?
oklah
tapi no so masuk my tekak
tah how is should taste
aku pernah makan sekali je
tu pun dah lama sangat
lupa dah rasanya
rasa2nya vadei aku jadi tak??
aku tak pasti  😄😄



zzzyy





9 comments:

  1. Siap ada nasi impit. Macam hari raya dah😂.

    ReplyDelete
  2. Wah! Kreatifnya bakar sate dalam rumah aircond... boleh dicuba ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. adik yg introduce, skali buat, senang je, dari rumah tu dibuang kan

      Delete
  3. tidakkkkkkkkkkkkkk
    satay tu
    sedapnya
    haihhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa... skrg seminggu 2 3 kali try buat, practice cari rasa yang betul2 umph! 😂

      Delete
  4. Wow pemanggang tu so kreatif hehe. Menyelerekan semuanya. Xsabar nak berbuka hahaha

    ReplyDelete
  5. Aduhaii sedapnya satay. sayur nangka tu tak pernah lagi masak air, biasa masak campur santan :)

    ReplyDelete

tq, peace :)