Sunday, January 31, 2021

Nasi Kerabu Idaman



alhamdulilah
rezeki hari ni
nasi kerabu

lama dah nak makan
tapi nasi kerabu kambing asyik takda
mungkin selalu datang
so hari ni
otw balik dari beli groceries
aku dan mak singgah makan

lama mak dah sebut dok mengidam
nak makan nasi kerabu kambing panggang
tapi bila pergi asyik takda je
dan hari ni idaman dia tercapai


 


kambing di bakar perfectly
mak kata sedap dan takda bau hangir kambing
aku lupa nak try
bagi dia makan puas2
taknak cuit portion yg cukup2 tuk sorang tu



aku pula makan nasi kerabu paha ayam
well, ayam goreng kedai ni never fail
selalu sedap esp masa tgh2 panas


antara penarik utama aku suka makan nasi kerabu
adalah kelapa parut yang telah di aruk = disangai
betul eh dorang sangai?
sangat sedap kat tekak aku
tapi aku belum pernah try buat lagi
tunggu lah if heng rajin mai
😝😝



balik rumah dengan hati berbunga2
perut kenyang hati senang
yea yea yea

btw
tadi beli groceries
hahhaaaa!!!
biar aku gelak dulu
sebab cashier kat supermarket pun tegur 
mostly barang dibeli 
adalah biskut, chips, junkfoods, limau mandarin!!!
ambik kau!!!
2 hari duk rumah
abis semua segala biskut, keropok 
hati dan mulut mencari je barang makan
heheheeee


zzzyy




4 comments:

  1. Syok dapat makan nasi kerabu lagi kalau ulamnya lebih.

    ReplyDelete
  2. hari ni baru isnin
    Tunggu dua hari lagi baru jumpa nasi ke 'rabu'

    ReplyDelete
  3. Saya pun suka kelapa nasi kerabu tu. Antara makanan kegemaran ni.

    ReplyDelete

tq, peace :)