Saturday, February 6, 2021

My Saturday be like......

assalamualaikum
selamat petang semua
selamat berhujung minggu juga

Sarawak masih lagi PKPB
some dearah PKP
so sebolehnya
just duk kat rumah je if tak keja

this few weeks kinda of relax
sebelum pademic ni mencetus maha hebat
masih boleh tiap minggu balik kampung
so hujung minggu aku
memang sentiasa busy

so hari ni sangat free
awal dah ngadap laptop
on tv
main game kat tipon
last2 nak update blog tertangguh

dak ava cakap nak guna laptop 
baru perasaan
belum buat apa2 entry
and here my today story

tanpa sedar kawan sekor ni
asyik mengigit tali charger laptop
nasib cepat sedar
kang putus tali tu
buat hal lak bercarik tali charger




muka tak bersalah si budak miko
selalu kena terkam si kertam di buntut
pastu nak gigit
tak boleh bermain kat ruang tamu sgt
kertam marah




marah miko and bingo
if dua ekor tu duk ruang tamu
bingo ambil langkah selamat
tidur bawa meja je
si miko tu yang noty
sentiasa dalam perhatian di kertam ni





oh yea korang dah makan tak?
aku kira consider brunch lah  yea

makan red bean bun




cheese bread



masih ada

icing bun



semalam sebelum balik ke rumah
beli segala bread dan bun
rations tuk makan weekend
super malas nak keluar
tapi if takda yang camni
tercari2 lak rasa
tak puas makan nasi saja

tambah aku rasa malas nak buat apa
terutama masak
if ada masak pun mak buat
if aku, memang masuk air fryer je

mood masak ni kena ada
baru aku masak 
ataupun ada major menu
yang aku suka
then
baru aku turun ke dapur

tapi ngadap masakan mak
of course yang simple je lah
suka if dia masak sayur kampung
sebab tu aku tak expert
if masakan moden
aku ok lagi dari dia 
[hakak masuk dpr angkat sendiri]

😍😍😍


ok stop sini dulu
dak ava nak main game guna laptop



zzzyy





4 comments:

  1. Nasib baik sempat selamatkan charger laptop tu.

    ReplyDelete
  2. happy weekend and hope dia tak gigit dah charger laptop :)

    ReplyDelete
  3. Ish miko ni nakal ye , kalau saya pun suka roti cheese tu

    ReplyDelete
  4. Haiah.. tengok roti2 tu rasa cam nak gi shopping roti juga.. hahaha..

    ReplyDelete

tq, peace :)