Friday, April 23, 2021

GIVEAWAY BUKU HIMPUNAN KUIH MUIH TRADISIONAL ETNIK MELAKA

 



sangat tertarik dengan GA ni
sebab
pertama kebetulan tarik perlaksanaannya
sama dengan tarik hari jadi saya
[semoga saya ada rezeki 😍]

kedua sebab saya memang suka
bab masak2
baking2
especially kuih traditional
sebab saya sgt suka makan kuih2 traditional
sekarang dah makin kurang
yang pakar membuat kuih traditional

tu lah suatu ketika dulu
saya buat kuih tuk jualan
bersama SIL saya
saya pilih kuih traditional
kuih angku
dan kuih putri ayu
sebab agak sukar tuk mendapatkan
yang rasa asli sekarang ni

mula2 memang ke laut juga membuatnya
tapi dah hari2 buat jadi expert lak
tuk angku saya guna keledek ungu terus
takda guna pewarna
intinya guna kacang dal yang telah direbus dan blend halus
fuhhh sedap..
terus rasa teringin nak makan


pic credit to google


kesedapan kuih putri terlekat kat isinya yang gebu
dan kelapa nya yang lemak2 manis
fuh rindu masa buat ni dulu
tiap2 pagi akan hantar ke gerai2 jual kuih
jarang tak abis
masih ingat yang putri ayu ni
ada sorang budak cina masih tadika
hari2 dia tunggu kat kedai kuih tu
sebab nak bawa kuih ni buat bekal
pernah menangis sebab tak dapat
peminat kecil


pic credit to google

so tuk Giveaway ni
saya tag Dana & amie



sebab saya tau dorang ni suka masak2
meh kita sesama join memeriahkan GA 
mana lah tau ada rezeki bulan puasa ni kan
😍😍😍



9 comments:

tq, peace :)