Sunday, April 25, 2021

Niat Birthday

 assalamualaikum
selamat berhujung minggu
dan selamat berpuasa 

ni entry kisah semalam

biasa if masa birthday
selalunya aku akan jemput family makan2 di rumah
tapi disebabkan pandamic ni
tambah lagi aku high risk
sebab ada colleague positif
so aku masakkan je then jd food panda
hantar kat rumah adik2

buatkan agar2 milo
eh aku agak fail buat agar2 ni
especially dari segi kemanisan
selalu agak tawar
masa buat and testing tu 
cam ok je rasa sebab taknak lah yang manis sngat
tapi bila dah beku
rasa tawar lak
pencuci mulut mana sedap tawar kan
next time try lagi





masakkan rendang daging
sebenar masakan daging mmg faberet kat rumah aku
tiap kali ada occassion 
mesti adik2 SIL2 minta masakkan
faberet if kurma, masak hitam dan rendang




pastu bake kan butter cake
ikutkan nak bake kek lapis
tapi kerana kurang masa
lagipun puasa
jadi lah butter cake je





by 5.00pm
aku dan dak ava jadi food panda
alhamdulilah
niat birthday terlaksana



zzzyy


8 comments:

  1. Berbagi² makanan, insyaallah terus bertambah rezeki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah. amin. mmg dah niat tuk birthday thn ni. lagipun suka tgk semua happy menikmati yang dimasak dgn kasih syg

      Delete
  2. Tedah... Bilalah convid nak berakhir. Bila birthday akan ingat Masa dengan family nak ooo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah fiza, baru je disambung pkpb kita tok. birthday mmg selalu spend dgn family, berkumpul mkn2, kdg2 bermalam indah cdak kat rumah, agik belalak membawang 🤣

      Delete
  3. Whoaaa...jadi food panda ek.. Nice idea...HAHA...Bagusssss, bagusss..moga dilimpahkan rezeki yer...

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah
    rezeki dikongsi bersama

    ReplyDelete
  5. wah.. agar² milo! lamak sik molah... agar² ada tapi nak molah nya lambat cerita tok.. nyaman ya mkn sejuk²

    ReplyDelete

tq, peace :)