Monday, May 3, 2021

Etika Di Tandas


kita ni meskipun dah katogari dewasa
tapi ada juga yang memang dah biasa
buat sesuatu yang dah jadi kebiasaan
contohnya if ke toilet
tak reti nak flush toilet
tak reti nak tutup paip lepas guna

so kat office
sesekali ada yang camtu
seharusnya dah semua dewasa 
takyah lah nak bagi reminder tu semua kan
tapi tu lah dah ramai manusia
pelbagai macam jua ragam


 

nah kat office 
dilekat camni tiap tandas





alhamdulilah toilet masih baru dan bersih
sebab memang building baru
cuma system udara is fail
ada lubang eksos fan
tapi fan nya takda 😢😢

ada masa tu aura kat toilet tu punya lah truk
especially orang perempuan kan
sering makan supplemen2 detox
bila di detox kan
mak aiii bau nya

dulu juga ada sorang colleague ni
suka lak bertenggek atas toilet
memula wonder lak sapa
sebab semua possible si pelaku
pastu dia pindah tingkat atas
dan sesekali relief org kat floor aku
maka bercap lah tempat duduk toilet bowl tu
dengan tapak2 kaki
tiap kali dia ada
sekarang dia dah retired
dah takda yang berkerenah begitu lagi

macam2 juga manusia ni
doanya aku tetap terus bersikap normal
takda buat yang pelik2 begitu
😜😜😜

zzzyy


5 comments:

  1. kalau toilet budak sekolah takpelah ni semua dah beso pun tak reti flush yek... dasar pengotor kan... jijik punya perangai...
    dulu kat tempat aku pun ada toilet duduk tp ada tapak kasut kat toilet duduk tu, perangai betul... nasib orang yang buat tu dah pencen,

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. kat tempat aku yg buat pun dah pencen. hairan juga dgn org camni, mmg tak fikir org lain lah tu

      Delete
  2. Saya jarang guna tandas awam, kalau dah terpaksa sangat, baru guna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau yg awam saya pun jrg guna, yg kat office ni mmg guna, dah cam rumah sdiri ni

      Delete
  3. Hadoi.. macam-macam perangai.. dah besar panjang.. bukannya budak-budak.. kat tempat Sha nie pun sama je..

    ReplyDelete

tq, peace :)