Tuesday, October 5, 2021

Eat Clean Kembali

 

ada ketika tu dulu
berkobar-kobar eat clean
bertahan 2 bulan je
pastu lupa dah
malas nak prepare food
tekak pun dah muak
stop

minggu ni stat balik
tapi hanya lunch
masa lain malas nak buat

menu semalam
brown rice
isi ayam kunyit
kacang panjang+carot
tempe
plus sepaket ahmad ginger tea

alhamdulilah
sedap, laju je masuk tekak
mungkin 1st day






then semalam juga
diberitahu menu hari ni takda solid food
aku cam 😲😲😲😲
oh oh
cukup ke tuk perut gajah aku ni??


overnite 
oat + yogurt +  beras hitam
plus sepaket nutrien drink
which sedap juga




disebabkan tekak aku
if menu2 camni agak payah nak terima
sikit2 boleh lah
tapi tuk banyak memang tak

and portion ni banyak
masa terima, aku cam
errkk dapat ke abis ni?






surprisingly laju je masuk mulut
rasa oat dengan yogurt yang a bit masam
menambahkan selera
and black rice seriously
very yummy!!!!!!


tu lah org kata 
belum kenal belum cinta
dah kenal terus nak ngap ngap ngap

btw, bukan aku masak eh
upah orang
dia camni
tiap minggu top up RM100
range makanan RM7-RM15
depend lah dengan menu

nasi tu RM12
Overnite oat ni RM7

nanti aku share menu lagi ek

zzzyy

6 comments:

  1. Menarik! I'm on diet too! All the best 💪

    ReplyDelete
  2. hahahah aku pun macam engko, aritu rajin la buat sarapan kengkonon eat clean bila AIyan dah sekolah mula lah malas nk buat... gasakla sana

    ReplyDelete
  3. at least better than nothing.
    ammi punya IF pun kelaut dah..ada masa buat 3x seminggu. ada masa 1 hari je dlm seminggu. adohaiiii

    ReplyDelete
  4. semoga kembali bersemangat!
    sy mmg kenot go la ngn eatclean..
    tp DSSS blh la.. haha.. skali ngn IF
    jom sama2 diet!

    ReplyDelete
  5. ooo upah orang..
    buat sndri je kak..jimat sikit..
    kite pon hari2 makan overnight oat..kenyang

    ReplyDelete

tq, peace :)