Wednesday, December 15, 2021

Lunch at Zanmai Sushi

 setelah 2 hari bercuti
hari ni back to office
nasib baik tak busy 
lagipun ramai bergilir2 cuti
kena abiskan cuti tahun ni gak
termasuk aku dan partner
aku cuti dia keja
ni aku balik dia lak cuti
esok baru jumpa
tiap minggu dia akan cuti 2 hari
by next week mungkin dah takda lagi
dah abis dah cuti 
aku tinggal sehari je je which is 31st
pastu abis cuti tuk tahun ni
27 days yang diguna wisely

sebab 2 hari dah tak jumpa bff
hari ni terasa nak layan sushi lak
[ahahaaa.. memang selalu lah 'terasa' tu]
lagipun dah dibenarkan duduk makan bersama
tu lah huha huha seronok
selama ni makan kat pantry 15 mins each
hari2 cam kena kejar lembu jantan 

so tadi lunch melayan sushi zanmai lah kekiter
bukan first time aku share menu kat sini kan
tapi tu lah takda idea apa nak share arini
korang layan je lah ek
heheheheee





makan tuk 3 orang
ani kata kenapa tak order nasi
ehh.. kan mostly sushi tu ada nasi
kira makan nasi juga lah tu kan
cam masih tak puas hati sebab takda nasi
suruh sama2 abiskan semua dulu
if tak cukup kita order nasi yeaa



 


akhirnya
jangankan nak order nasi
nak abiskan yang ada pun susah
tu lah kesilapan mengorder time perut tgh lapar
semua nak dimakan






dan lunch diakhiri dengan ice cream kegemaran
macha ice cream yang sgt sedap
tak manis
pahit2 sikit sebab rasa matchanya
makin dikunyah makin sedap




minum pula chinese tea panas
total loss rm260

alhamdulilah
ani belanja
so saya dgn Sis hantar perut makan je
aku beruntung dikelilingi org2 pemurah
namun sesekali kita give and take lah
nii aku belanja
lenkali sis belanja
pastu ani belanja
or kita share2 bayar

balik office dengan perut kenyang
hati pun senang
mata lak terus berat nak buka
fuh, berkali2 ke toilet cuci mata
eh cuci kat mata je tau
yang lelain tu tak
sebab taknak face cream abis hilang
hahahhaaa


zzzyy




5 comments:

  1. Replies
    1. aah, semua sedap tu jannah especially terrayaki ciken

      Delete
  2. aku tak suka betul bila ko tyang makan zanmai... terliur macam apa wei, menggoda sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaaa.. so far kedai sushi tersedap. kalah sushi king, mentai.
      faberet terrayaki ciken & ice cream macha

      Delete
  3. Aduh!! Mengancam betul sushinya.. Memang kalau order masa tengah lapar jadi bahaya sebab semua nampak sedap.. kikiki..

    ReplyDelete

tq, peace :)