Thursday, October 20, 2022

Family Holiday_KL & Genting Highland (Part 4)

assalamualaikum

sambung dari entry part 3 


lepas makan 
kita pergi aquaria!!!
yea! yea!
SIL dan mak dia dah pernah pergi
saya dan yang lelain 
semua first timer

perjalanan dari klcc ke aquaria
adalah dalam 20mins [slow speed]
terasa sangat jauh tau
penah kaki nak jejalan
lelebih dalam perjalanan pulang
lagi lah malas




nasib baik dalam perjalanan
banyak poster yang cantik2
boleh lah berenti2 sekejap tuk tangkap gambar






sampai kat aquaria
nothing much pun
 bukan nothing much kot
mungkin aku yang bermasalah
takda apa sangat yang menarik perhatian aku
mencukupkan niat je kot
kang ada yang tanya
pernah ke aquaria ke?
pernahhhhhh!! panjang je mulut mengia kan
hahahahaa






nasib baik tak ramai sangat orang
so boleh lah jalan santai2







kagum tengok ikan2 yang besar
some mmg sangat2 besar yang pernah ditengok





rasanya ikan2 yang besar ni
buat masak stim 3 rasa
or asam pedas sedap dok???
hihhiihiii




tengok obor2 ni
terus teringat obor2 yang hotel hidang
sebagai menu appetizer
sedaapp!!!










lebih kurang sejam kat situ
cukup lah
kaki dah terasa sakit berjalan
rasa nak duduk je
tapi perjalanan masih jauh
nak pergi area jalan tunku abdul rahman

sebelum tu
meh kita tengok KLCC dari luar lak
yihh!!





sebenar ramai yang tawarkan jadi cameraman masa kat sini
diorang kata guna special lense
adik pun pakar bab camni
ni guna camera iphone je pun
tetap dapat tangkap angle yang cantik

so korang jangan terpengaruh dgn 
para bapa2 ibu2
yang menawarkan khidmat snap photo korang tu
tah berapa dia minta bayar


penjajahan KLCC sudah selesai
takda beli apa2 selain makanan
kita panggil grab tuk ke Jalan TAR
sini baru aku ada  yang nak dibeli
misi mencari baju kurung dak ava
tuk dia guna ke sekolah
tiap2 hari khamis
diorang aku pakai baju biasa
if boleh baju kebangsaan


half way shopping
tinggal aku, mak, ava dan mami
yang lain pergi balik dulu
kita masih seronok shopping

at the end
hasil tangkapan agak lumayan

beli baju kebaya nyonya sehelai satu dgn dak ava
dia siap dgn kain sekali
baju kurung dia beli 3
aku sepasang je 
dan satu kurti
nak jejalan lagi
tapi kedai banyak nak tutup

lepak kat sogo pun takda yang menarik hati
lasti2 pi lepak kat  level underground
duduk makan sambil
melegakan kaki yang kepenatan

pastu sempat lagi shopping 
beli grape, apple, daging
dan banyak titbits lain

balik apartment almost 10pm
aku sempat masak kari daging
which SIL dan mak dia kata sedap
well,......
see the leg lah
who is kuking!!!
hahahahaaa...
masuk bakul angkat sendiri


bersambung.............


4 comments:

  1. Saya masih belum berkesempatan ke Genting Highland..

    ReplyDelete
  2. kalau time cuti sekolah ramai betul dekat aquaria tu

    ReplyDelete
  3. Aquaria ni patut tambah 'mermaid' macam dalam drama Korea nun, hehe. Bestnya shopping Jalan TAR dan Sogo.

    ReplyDelete
  4. Wah, bestnya dapat bercuti macam ni.

    ReplyDelete

tq, peace :)