Wednesday, January 25, 2023

SBEU_Penang Trip Part 3

 sambungan entry penang trip part 2


sempat juga jejalan around penang
nasib baik jumpa budak grab yg peramah
dia charge rm40 sejam tuk bawa jejalan
oklah kan
aku dgn kawan nak car drive je
takda nak singgah2

malamnya dinner bersama a few kwn2
taktau nak pergi mana kan
kita cari je tempat surrounding hotel
pergi lah 1st Avenue Mall
mula nya nak makan kat empire sushi
melambai2 je kelihatan dari hotel
but sadly bila sampai
dia cater tuk take away saja

katanya taknak pergi tempat yg ada kat miri
tapi sebab no choice
dan taknak mkn fast food
seperti salah sorg kwn cadangkan
last2 layan seoul garden BBQ
surprisingly lebih murah dari miri
makan lah sepuas2nya
kenyang yang takleh bawa bincang
selepas makan sempat shopping dgn roomate
satu hal lagi
sana sini org layan cakap cina
dijawab cakap omputih 
tetap gak cakap cina
yea yea kan aja lah
nasib baik mandarin
ada lah faham sesikit
pastu balik hotel 
tido nyenyak malam ni sebab letih
esok ada trip


8.30am lawatan bermula
2 bas dan 1 van diguna
aku naik bas B
destinasi pertama Kok Lek Si Temple
ke bukit bendera cancel
sebab under maintenance
aku bersama 2 org kawan tak naik ke temple
tak koser nak jejalan
lagipun kaki aku baru je ok2
kang berjalan banyak pressure
sakit balik
taknak lah
tengok dari bawah je lah
ni pun tangga dia under maintenance juga
terpaksa jalan guna jalan raya





aku dan 2 org kawan pergi layan pasar pagi yg berdekatan




banyak juga benda yang menarik minat
tapi memang tak boleh beli lah
susah nak bawa nanti
hanya beli padlock 
dan sempat minum kopi
dan kawan makan char kueh tiaw
murah! RM4.50 saja
if kat sini takda lagi rega tu
semua above RM5
nak layan cendol
3 kedai yg dijumpai
semua tutup
dorg tutup hari rabu kot


ni sepatutnya semua guna baju kaler neon
aku kan tak suka kaler tu
so sebab dalam intenary
ada tulis baju neon/ or memana baju union
memula kena sound juga
but then ok
takda apa sgt pun
saja ada yg nak buat kecoh
aku ckp kt kwn ni kang ada yg sound truk
aku lempang kang!!!
yalah geram tau
ramai tul nak buat rules





pastu kita pergi food museum
ni aku buat sepecial entry yea
sebab byk gambar aku snap




cendol ni wajib digambar
sedap je menyambut tetamu




pastu pergi ke art street
sempat lah bergambar dengan budak dan bicycle tu
pastu hujan turun agak lebat
berlari2 sekeliling cari tempat berteduh
grab 2 bag besar dan 3 bag kecik
memang tak plan nak beli baju
sebab nanti beli pun takda yg nak pakai semua
tambah lagi family aku size besar2
susah cari dlm suasana hujan
terpaksa berlari2 dari kedai ke kedai tu

balik dari art street kita ke chocolate outlet
aku malas nak turun
just tunggu dalam bas
takda nak beli chocolate
anak aku suka makan cadbury je
takyah pergi jejauh beli

pastu beli biskuit lak
again aku tunggu kat dalam bas je
nasib hari pertama yg kita masih otw ke penang
kawan yg sampai awal
tolong belikan





ni je yang aku beli
tu pun terpaksa beli bag kantung canvas tu
nasib baik flight ada 20kg
so bagpack aku cek in kan
bag kantung aku hand carry
tu yg awalnya tadi terpaksa beli padlock
sebab memang tak cadang nak masuk bag dlm cargo

so by 4.30pm semua dah sampai hotel
bersedia tuk dinner malam nya

dlm program mulanya dinner kul 6.30pm
tah bila dorg tukar ke 7.15pm
kesudahannya by 6pm
aku dah roomate dah sampai 

ballroom kat 9th floor Wembley Hotel, St Giles




tu yg takda rambut tu boss Union
kebetulan duduk sebelah aku lak
alamakk!!
nasib baik dia sekejap2 berjalan
takda duduk sangat
if tak taktau apa cerita aku nak karang
tuk bebual panjang dgn dia




ada lucky draw tuk resort staff
kita tengok je
huhuhuuu

dgr dlm angpau tu
paling kecik rm200
paling besar rm1000
nii bila nama disebut
sila ambil sendiri
dgn syarat takleh pilih
datang je ke board tu terus pick





layan live band
by the wonder band



persembahan yg sangat menghiburkan
asalnya dorang buat 3 session saja
atas permintaan ramai
wrap up another session
yang lebih happening






ramai takleh duduk diam dgr lagu
siap joget2 sekali
makin lama makin rancak






malam terakhir di penang
pas dinner balik bilik terus
kemas2 baju
sebab keesokkannya
kul 4.30am dah order teksi tuk pergi airport
flight 7 am
tapi biasalah airasia kan
harus sampai awal
even dah cek in
tapi kena drop bag juga

again perjalanan balik yang panjang
ke kuching 7am
flight awal 35min dari sechedule
kul 12.15pm baru flight ke miri
perjalanan yang panjang

sangat ralat dengan yg booked flight
dh dibagitau taknak flight ke kuching
nak yg miri-kl-penang
at least if dari kl byk lagi flight ke penang
or if kena tunggu lama pun
banyak tempat boleh pergi
worst to worst if letih sangat
cek in kat capsule hotel
rehat lah 2 3 jam

tapi itulah
bila  nak tunjuk pandai
taknak bertanya
taknak dgr feedback orang
ni alasannya taknak book 2 kali
maigad!!!
yang miri-kuching-penang tu 2 kali lah
ni hanya connecting flight
bukan transit flight pun
if miri-kl-penang pun sama je
i is really cannot brain
if ingat balik
tak abis2 rasa naik maki hamun

just a starting
more travelling kena handle nanti








No comments:

Post a Comment

tq, peace :)