Monday, March 6, 2023

Stimboat dan BBQ

post ahad tentang hari sabtu
post mondaay ni pula
tentang kisah ahad

tu sebab aku selalu wat entry alang2
ingat nak post terus
tapi ada2 je halangan
hingga posting tinggal jadi draft

yang ni kisah ahad
bangun pagi lenggang
biasa weekend aku bangun awal
badan kan dah biasa awal
nak pii toilet lah
beri kucing2 makan lah
pastu mana nak tido lagi
tapi malas nak keluar
main tipon sambil terlelap kembali
tau2 bangun ari dah tinggi
heheee

i like to pampered myself camni sometimes
most hari even weekend lagi aku sibuk
uruskan itu ini
just 2 weekend ni ok je
boleh rehat2 kat rumah


panaskan roti paratha instant
satu perisa biasa
satu perisa cheese
goreng telur
panaskan red bean
ambik sebungkus kopi 3 in 1
jum layan brunch!!






pastu layan games
mop lantai dapur
plan nak buat layan treadmill 30mins
bila dah duduk terasa best lak
terus termalas

tengok2 jam dah cukup
tuk pergi visit rumah adik
dorang duk KK tuk 6 bulan
so kitaorang kat sini
sesekali kena tengok2 kan
start kereta

sekarang open space kat depan rumah dah siap
petang2 boleh lah lepak sana


 



paling best lagi if layan BBQ dan stimbot kat sini
cam yang kita buat last friday

aku balik je kerja
terus prepare food tuk lepak2





tuk sup
guna je kiub tomyam




idea sepontan tapi mengenyangkan
lenkali kita beli pelbagai lagi food tuk stimboat dan bbq
ni ambik apa yg ada di rumah saja

sebab minat bbq, stimbot cam
selalu sedia bahan terutama yg fishball tu semua
daging sering ada yg dah marinate
simpan dalam zipper bag
taruh dalam freezer
bebila nak masak senang je
akan lebih banyak aktiviti camni

4 comments:

  1. sama aktiviti aku bila cuti selalunya kalau sabtu laki aku kerja mmg aku kat rumah bermalasan je ko heheheh. Bila dah jumpa adik beradik mesti buat aktiviti makan2 baru best hehheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah dana, if jumpa adik2 mmg tak sah if tak projek makan2

      Delete
  2. Alaaa...lama dah x makan stimbot...kena buat jugak ke apa ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. buat je, skrg kat rumah pun boleh buat, lagi berbaloi.pelbagai boleh beli dan boleh guna byk kali juga

      Delete

tq, peace :)