Tuesday, May 9, 2023

Makan di The Cloves Kopitiam Cafe, Miri



kejadian jumaat lepas
aku, mak dan apak
lepas jemput dak ava dari sekolah
terus nak isi perut
kebetulan memang lapar 
aku takda makan apa even breakfast

beberapa hari tengok
ada tempat baru di fB
cam best je menunya
so here we are at
The Cloves Kopitiam Cafe

tempat kecik je
1 lot kedai je
ambien sangat comfy
mungkin sebab masa datang
tak ramai orang

mak order
nasih goreng paprik daging
tapi yang habiskan nasi
ialah dak ava
not bad
nasi goreng dia sedap
boleh celen yang aku masak!
hahahaa!!
aku kata camtu
sebab dak ava hanya makan
nasi goreng yang aku masak
ni dia suka
so rasanya sedap dari aku masak
ataupun more or less sama rasanya





apak lak order nasi sweet sour fish
kurang senang hati je aku tengok
sebab bawang, cili,timun
lebih menyerlah dari fish nya






dan sebab tempat baru
haruslah try sesuatu luar biasa
aisssh!! hahahaaa
mix grill dia
ada lamb, mini sosej, ayam
bersama sos mushroom
5/10 lah
takda yang umph!
portion too pricey for RM28
pinggan nya sama je dgn pinggan mak dan apak







fish and chip tuk dak ava
credit tuk usaha dia buat fish tu
ikan dory disalut dengan bread crumb
tu aku suka
sebab bukannya fish fillet 
yang memang dah sedia frozen
majority kedai suka guna camtu



total burn RM70.00
aku, mak, dak ava
semua minum air sejuk
bapa minum kopi panas

oklah tu kan
will repeat for environment
mungkin try menu lain lenkali



3 comments:

  1. Mix grill ya mmg failed bg kmk sbb kmk mmg anti mix vege!! haha.. x da susah molah coleslaw ya eh... nmpk x berbaloi kan

    ReplyDelete
  2. Bagi PH, fish & chip tu nmpk sedap

    ReplyDelete
  3. Fish and Chip mengingatkan sebuah artikel saya di Buletin jabatan, tajuknya Asam Pedas atau Fish and Chip? :)

    ReplyDelete

tq, peace :)