Monday, July 24, 2023

SBEU Leadership Training & IRCs Day At Lundu (Part 2)


sambungan dari entry lepas

course hari ke 2, jumaat 14 july 2023
hari ni kita guna baju khas yang diberi
baju sponsor khas dari union
tuk miss tourism 2023

hari ni activiti 
bersama dengan penceramah jemputan
aku lupa lah nama company dia
dorang suami isteri
dulu suami dia kerja government
sebelum berhenti
dan membuka consultant company sendiri
belajar bidang psychology
session dia sangat menyeronokkan
banyak ketawa
banyak berintraksi
tambah lagi grup kitorang memang gila2

yang baju hijau tu dia
first time dia kena ceramah dgn org bank
asalnya mmg dia sangat nebos
dia risau semua serious je
sebab if pergi bank
org2 nya serious 
dan kelihatan stress masa keja
tapi dah masuk kelas kitorang
dia kata
antara kelas yg terseronok
terbaik dia pernah buat so far

participant 101%
sharing dedua pihak 
yang sangat berkesan
dia ajar dia juga belajar





sesi membuat task
buat monumen dari sekotak daun terup
dan segulung solatape
MESTI

tegap!
praktikal!
guna bahan sebaiknya!







ni antara monumen nya
grup aku yang kapal tu
disebabkan base dia dibuat dari kotak terup
disimpan juga daun2 terup sebagai pemberat
memang tegap lah
dibuang ke lantai
tetap berdiri
kita dapat markah tertinggi 6.5

tapi takda markah tambahan
sebab masa presentation
lupa nak sebut tentang
pertalian monumen dengan sosial intraction






yang ni lak 
sesi masukkan pencucuk sate
ke dalam belon yang dah ditiup
serious!!!
aku tak pernah tau
ianya bisa terjadi!!!!

tak caya??? 
korang try kat rumah
ni buktinya
aku almost berjaya juga
tapi baru masuk separuh
belon meletup!!!!
huh!! mencabar doh!
berpeluh teruk kaki tangan
aku kan memang tuk suka belon
aku risau bila belon tu meletup
tak juga takut
tapi geli2 lah







last session
kita main game keretapi
ketua akan disuruh
beri arahan guna wisel
tak boleh bercakap
hanya ikut bunyi wisel
dicanangkan juga
atas kain hijau
dibuang paku kecil
so kena hati2
errrrkkkk
ni dia grup 4
grup aku
dan paku tu memang ada k







course hari ke 2
berakhir dengan sesi bergambar
bersama penceramah
dan setiap orang dapat sebuah topi
yeah!!!





disebabkan hari ni takda kelas malam
lepas lunch
jum! kita berendam dalam swimming pool!!
ala tak seksi pun
aku berendam 
guna baju yang dipakai tuk course
semua camtu je orang perempuan
lelaki ada lah yg guna short





ala baru je nak berenang
stail ala2 dak anjing
(aku tak reti berenang banyak)
sikit je
betis terus cramp
issk!!
ketara sangat lama tak workout

pas berenang masuk bilik
layan phone
main game
kekawan lain ramai gak yang lepak
kedengaran dorang berkaraoke
tapi aku malas nak join
letih!
dan simpan energy tuk esok
outdoor activities

mata sign out at 2.30am
zzzz.................









 

 

2 comments:

  1. bestnya kak join training gini.. happy dapat keluar dari pejabat kan

    ReplyDelete
  2. best.. lamak x hadir kursus macam tok..

    ReplyDelete

tq, peace :)