Wednesday, July 26, 2023

SBEU Leadership Training & IRCs Day At Lundu (Part 3)


oh yeah!
hari terakhir course
hari ni aktiviti outdoors

despite of tido kul 2.30am
by 5.45 kena bangun 
ready tuk zumba kul 7am

awal sangat?
yalah berdua dgn orang kan
harus awal
so banyak masa tuk urusan bilik mandi
kat tempat baru camni
badan automatic
semua serba serbi malu
nak melepaskan hajat pun memalu
kang masa terlompat2 berzumba
terasa nak berak
camna????
hahaaaa


eh ingatkan aku awal
rupanya
ada beberapa coursemate
dah jogging seawal 5am
kat tepi pantai kan


ok
group aku Fireball
memang terkenal dengan on time
tiap kali kita memang group yg terawal
kita dapat 5 point extra kerna tu

zumba start exactly 7am!
tapi tak best sebab kat dalam hall
(sebab ni juga penganjur kena marah teruk
dgn bigboss)
nasib baik aku sebagai participant
bukan penganjur





fuh!! basah baju weh!!!
sejam tak stop
(tapi aku ada stop2)
stop minum
tekak asyik kering
sekali tu stop, keluar hall
cari udara segar

zumba berlangsung dengan jayanya
takda yang injured
ramai yang pancit

pastu rehat2 sambil menikmati breakfast
pepagi sini breakfast dia sedap
ada nasi lemak
ada kuehtiaw dan mee goreng
ada scamble egg, sosej
laksa sarawak ataupun mee jawa
minuman oren campur
kopi or tea
tembikai

pas siap makan
 semua balik bilik
kali kedua aku mandi
apa taknya
serba serbi basah kerna peluh


kul 9 semua berkumpul berdekatan dengan mini bar
group aku awal2 dah sampai
group paling puntual



sebelum treasure hunt bermula
kita bergambar reramai




by 9.40am treasure hunt bermula 
harus mencari 10 location tu qualified
nak extra mark
boleh main lagi another 10 location

meh layan pic kita buat 20 location




























group aku abiskan 20 location
dalam masa kurang dari sejam
pas abis semua
kita balik ke tempat mula tadi
when later on
found out
orang semua berkumpul 
dekat swimming pool
dan group aku yg terakhir

datang2 je kat tempat berkumpul
terus kena sergah dengan grup sebelah
tanya pehal
dorg taknak bagi tau
cakap sendiri mesti tau
aku dan grup aku
eh?? eh?? eh??
apa kes???
semua blurr

then baru diberitau
ada yg sengaja pindahkn fire extinguisher
oooww itu kes nya
baru faham
tgk kat wasap 
grup aku dgn another grup 
bergambar bersama extinguisher tu
dalam masa selang beberapa mins je
then grup terakhir sampai dah takda lagi kat situ
nasib ada tukang gambar jadi saksi
memang kita tak buat pun
takda masa nak main2 kotor
dok berlari sana sini 
pun dah sakit nak hadap
apatah nak angkut dan sembunyikan benda tu
so kita just diam je lah
nothing to argue

even camna dorg setel kan pun tak perasaan
kita pastu layan sendiri je
game je pun
takda lah serious sgt

next game
main lukis2 kat belakang
yang ni lucu
sangat2 lucu!!!

 


lukis harimau
sampai kat org terakhir
dah cam tikus lak

ular dh jadi cam cacing
gajah cam tikus
terbukti banker ramai yg tak reti lukis
reti kira duit dan
bermain dengan angka2 je




lepas game ni kita break sekejap tuk lunch
bersambung 2.00pm
balik chalet
sekali lagi aku mandi!!!
dah 3 kali ni


game terakhir
kita buat lego!!!
if lego budak yg besar2 tu ada lah
pernah buat sekali dua dgn dak ava
tu pun masa dia kecik2 dulu

lego yg kecik2 ni
fuh langsung tak pernah buat
nak satu kan dua keping lego je pun
dah terkial2



nah masa buat lego ni
baru semua senyap
kalau tak semua bising
ni memasing concentrate
group aku terakhir abis
lego yg paling susah juga
si baju biru sebelah mario brother tu
asyik nak tanggal je

part ni
ramai yang cam aku
tak reti nak buat
tak reti baca diagram dia
serba serbi kalut

dan bila dah tau...
ada yang gian
balik ari course ni
siap beli lego tuk buat sendiri
hahahaaa




selepas siap lego
CEO kita bagi kata penutupan kursus
semua menarik nafas lega
seronok memang seronok
tapi mostly dah keletihan
especially selepas treasure hunt tadi

sebelum balik ke chalet memasing
grup aku berlatih kali terakhir
tarian tuk malam nanti
tiap grup harus buat persembahan 
malam ada upacara nyalaan pit fire

bah..... sambung next entry



No comments:

Post a Comment

tq, peace :)