Thursday, February 8, 2024

Paku Pakis

 


 3 jenis paku pakis
aku paling suka yang tepi kanan
biasa masak cara orang lepas bersalin
sup dgn halia
best minum supnya


yang atas tu biasa tumis belacan
ataupun tumis dgn ikan bilis saja
tapi aku tak suka sgt makan
tak suka texture dia yang agak berlendir
sebelum dimasak
bila dah dimasak takda lak kan
aku tetap tak berapa suka


yang kanan tu agak pahit
aku pun tak minat
jarang makan
kecuali mak memang suka lah


ada satu lagi yang sering di makan
midin pun kumpulan paku pakis ni juga
pun aku tak suka 

tah lah specis paku2 ni aku kurang
kurang minat nak makan
kurang tertarik dgn
texture dia yg agak berlendir sebelum dimasak



6 comments:

  1. saya suka jugak sayur pucuk paku ni tapi yang belah kiri tu je. masak lemak atau masak bening je

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, masak bening dgn halia, sedap hirup air sup nya

      Delete
  2. Replies
    1. hahaa... sedap kan amie cuma saya kureng sikti paku ni

      Delete
  3. Yang belah kanan tu tak pernah makan.. Selalu yang atas tu lah.. Yang kiri jarang jumpa..

    ReplyDelete

tq, peace :)