Monday, March 25, 2024

Kek masam manis

assalamualaikum

seronok tengok org share resepi2 kat FB
hati berkobar2 nak baking
tapi khamis-sabtu ada hal SBEU
 management workshop dan meeting kat Bintulu
one weekend gone

then baru ingat hari ni cuti
saja aku ambik sebab
pas MW dan meeting camtu
confirm letih tambah di bulan puasa

tengahari semalam baru sampai kat rumah
relax sekejap
pastu ajak family pii shoping groceries
dan bahan2 kek

meskipun rasa seronok nak buat kek
bila kira2 masa memang agak pack
plan nak buat satu kek lapis
pastu kek lumut & kek belacan
dua ni tak perlu lapis2
tengok lah if ada masa aku slot kan
buat sebiji dua lagi kek lapis


so hari ni cuti
kebetulan dak ava pun
sekolah dia cuti peristiwa
selepas  catholic camp


aku buat kek lapis masak manis
last raya aku takda buat
kek ni sedap tapi aku tak suka buat
quite tricking


harus lah dua kaler
ni sukati tapi banyak guna
merah hijau
hijau kuning
merah kuning




bawah ni resepi dia
tapi aku ada  tambah setin kaya
sebab yang aku ikut ni resepi dia cam simple je
tapi senang nak baca
serbuk roti marie tu adalah
roti marie dikisar halus cam tepung

tuk tengok resepi2 kek lapis
boleh ke group
Resepi Mama Kent di FB




atas dia aku letak dua warna
last2 dari 2 warna campur sekali
sebab tak cukup if nak buat selapis




begini lah rupanya lapisan tu
sebab masih kat tepi
memang dia kurang kemas
yang tetengah baru ok





yang coklet2 tu lah hawflakes
rasa dia masam manis
ramai suka rasa kek ni
ni aku guna keadah bakar
alhamdulilah keknya moist







 

2 comments:

tq, peace :)