Wednesday, March 20, 2024

Kucing


lama tak update tentang anak2 bulus tersayang
semua sihat walafiat



dak kertam ni makin gemuk
nak makan saja saja saja

suka keluar makan rumput
pastu dia muntahkan balik
kekadang batuk2
terjelir jelir lidah

awal2 pagi paling awal terngiau2
minta wetfood
sering buat terkejut 
tengok muka dia 
kat meja sebelah katil







ni dak kiko
sentiasa my princess
ladylike

agak bermasalah sikit dengan bulunya yang lebat
sering tetiba kena dimandikan
sebab taik lekat kat bulu buntut dia
tu lah kena selalu trim

kucing yg lemah lembut
jarang sekali dengar dia mengiau







ni mochi
kucing tomboi
female tapi cam lelaki
active sana sini

tidur malam mesti nak menyelit 
samada kat kaki aku 
ataupun kaki dak ava
pun jarang mengiau

kata rumah kata dia anjing aku
sebab if aku ada
dia akan ikut kemana aku piii
if aku duduk tgk tv
dia akan duduk berdekatan
tapi tak suka didukung

yang ni sangat pintar
paling berdikari juga
tapi terpaling cerewet bab tandas

sanggup kencing berak kat toilet aku
if dia rasa tandas dia kotor
sebab tu lah
tandas dia dan kiko
simpan dalam sangkar
taknak kertam, miko and bingo pakai







alhamdulilah
yang semua ni pandai bagitau
kalau nak berak kencing
kecuali masa tidur malam
if tak tahan 
akan berak or kencing dalam toilet

paling suka if weekend
aku or dak ava ada
boleh tidur seharian dalam aircond


actually ada 2 ekor lagi indoor cat
bingo dan miko
tapi tinggal kat dapur je
sebab dulu suka spray sebarang

tapi ni last month aku dah sunat dedua
sebab suka sangat bergaduh
sekarang dh ok 
adalah sesekali bergaduh
tapi tak sekerap dulu



 



5 comments:

  1. dana sekarang tinggal sekor je kak, itulah intan payung

    ReplyDelete
  2. amboi, si cerewet bab tandas tu bagi dia berus, suruh bersihkan sendiri. hehe

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Aissssh lucu2 sangat mereka kaaaak 😍😍😍😍. Kiko sama kayak kucing saya pastel, suka melekat poop 💩 di ekor krn lebaran. Jd terkadang hrs grooming di potong bulunya hahahah.. Padahal ibu dia tak lebat bulu. Ayahnya ntah kucing mana. Selepas melahirkan pastel, langsung saya steril semuanya. Biar tak beranak lagi.

    Mereka nih kan, walo banyak habiskan duit utk makanan, litter sand, tp tetaplah obat stress kita di rumah kan 😄😍

    ReplyDelete

tq, peace :)