Wednesday, August 14, 2024

Udang Galah + Ketam


ni antara makanan
kegemaran family
SIL yang selalu supply
sebab dekat rumah dia
selalu ada orang jual

kdg2 dia beli
kdg2 aku hulur duit suruh beli
kdg2 apak lak cia beli
tapi yang pasti tukang masaknya aku

 



udang galah masak sup terjun je
campur halia 
campur garlic
serai
bagi lada hitam
yummy!!!






kepiting ni suka masak telur masin
suka beli yg betina
tapi if kat tempat selalu beli tu
macam kau beli perempuan
mesti campur sekurangnya  
2 ekor jantan 

betina selalunya ada telur
jantan takda
tuk betina dada dia lebar
daripada yg jantan

iskk buat entry ni
terus rasa teringin
tunggu lah weekend
wahai hati
wahai nyawa
😆😅😃






7 comments:

  1. uih sedapnya... ketam kak kepiting lak itu bahasa Indonesia tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah sedap. skrg ni pun teringin tapi blm ada time beli, tunggu weekend. aah kepiting bahasa indonesia

      Delete
  2. wah..udang tu menariks sgt..yum yum

    ReplyDelete
  3. kepiting. teringat anak buah yg selalu tengok cartoon indo. dia mintak kat bapa dia semangka, bapak dia terkulat benda apa semangka. pastu siap marah cakap "yg kalau makan air keluar banyak2, ada bijik2, warna red". hahah lagi blur bapaknya

    ReplyDelete
  4. Ya Allah saya ketawa baca komen kak Ammi 🤣🤣🤣🤣🤣. Ini terbalik dengan anak teman saya. Cakap dengan ibunya, nak pelihara Arnab. Langsung tak paham ibu dia. Nasib baik ada saya di sana, dan Krn saya pernah sekolah di Penang, paham lah maksud Arnab means kelinci 🤣🤣. Semua gara2 anaknya suka nonton Upin Ipin 🤭🤭

    Ya Allah kak, udang dan kepiting di atas tuuuuh, terliuuur saya lihatnya 🤤🤤🤤🤤🤤. 2 favorit seafoods yg saya suka. Trutama udang 😍😍❤️

    ReplyDelete
  5. Saya ingin berbagi pengalaman saya mendapatkan persetujuan pinjaman dari perusahaan pinjaman Tn. Pedro, yang mana pengajuan pinjaman saya ditolak oleh bank karena kredit saya buruk. Namun Pedro memberi saya pinjaman dengan bunga 3%, sebesar 7 juta dolar AS. Saya akan mendorong orang lain yang mencari pinjaman untuk menghubungi kantor pinjaman Pedro melalui email di pedroloanss@gmail.com atau WhatsApp di +393510140339.

    ReplyDelete

tq, peace :)