Wednesday, October 2, 2024

Aku Pun Pernah Tawan Gunung Kinabalu

tertengok lah reels kat FB
orang2 yang mendaki gunung kinabalu
fefaham lah reels kat FB ni
kalau dah tengok 1
dia akan keluar lagi 1
lagi dan lagi
reels yang almost sama
seronok tengok
senyum sorang2
sebab

 Aku Pun Pernah Tawan Gunung Kinabalu


tu dia
bersama dgn officemate aku
tahun millenium
tahun 2000!!






tahun orang keep on guessing
adakan tarikh yg bermula dari 1999
akan bertukar 2000
zaman Y2K
detik 12am 
para IT semua berdebar2
dapatkah system yg dorg create
dari tahun yg bermula dgn 1
akan bertukar menjadi 2

and...
yeah!!!
takda masalah langsung!
semua smooth

berbalik kepada masa mendaki 
gunung kinabalu ni dulu
ketika di puncak
bergegar-gegar tangan
masih ingat aku bersembunyi dibalik batu
nak buka pembuka ubat panadol pun
asyik terketar-ketar jari
tak pasti kenapa aku makan ubat masa tu
heheee

ketika tido di laban rata
11k kaki diatas nun
ketika mandi
body shower bertukar menjadi pepejal
kebetulan water heater rosak lak masa tu
so mau tak mau terpaksa mandi dalam kesejukan
pastu pasang stoking 3 layer sekali!
baru tak sejuk

tapi tu dulu
sekarang taktau camna tahap kesejukan kat situ
tambah2 lagi dgn keadaan earth warming
yang makin critical
bumi dah makin tak byk pokok
makin panas....




1 comment:

  1. Tak pernah terfikir pun dalam hidup ni nak mendaki..sebab tahu mmg takkan mampu..hehehe..

    ReplyDelete

tq, peace :)