Friday, May 1, 2009

Silat Si Ah Soo...

Bangun agak lewat bout 9am, lastnite tido dalam 2am so tu lah penyebab nya ari dah hampir tegak di langit baru bangun. Malas tak malas terpaksa gak jadi Ah So cuci kain baju yang dah seminggu dibuat perkasam. Dan cuaca pun cerah berseri, so sesuai sungguh lah if menjemur baju. Rasa2 nya now 11.25am, if aku berdiri kat tengah2 panas tu pu dengan senang2nya boleh kering tau.





Ni adalah perisa baru softner yang aku guna. Tabiat aku ah, suka beli pelembut baju yang kecik so aku boleh tukar2 selalu. Lain minggu lain gak bau wangi baju2 aku. Begitu gak dengan shampoo. Beli yang kecik so boleh lah tukar selalu terutama if ada iklan baru kat TV. Hah, esok2nya sure cari nak try. Nasib lah rambut tak jenis yang sensitif sangat.


.


Semalam pas balik dari site inspection, singgah lah sekejap tapau kat KFC. Perut kan main lagi dok main lagu keroncong. Kat KFC je punya lah ramai orang. Semua dah dapat gaji kot tu lah yang meriah sakan. Sementara tunggu tu, mata meliar, pala dok fikir pa nak makan. Dan since Ani yang belanja aku taknak lah dok sembelih dia. Cari lah memana menu yang worth dibeli. Last2 sama ambik yang 5 pcs ciken without wings. Hahahaa!!! dah habit. Pi KFC takmau wings.

Fobia kot pas tengok satu peristiwa. Masa tu ada lah seorang mamat, yang aku rasa teringin lah sesangat nak makan KFC tapi budget low. So dia order lah seketul KFC. Jangan kan dia, aku yang sebelah lak terngangga. Kena bayar dalam RM3++ just for a very small piece wing in a very big plate!!! Aku rasa nak tengeh2 je pala budak keja kat KFC tu. Takda rasa simpati langsung!! Kot iya pun beri lah ketul yang besar skit. Tu if beli ayam panggang kat pasar malam, boleh dapat 2 3 ketul! Yang mamat tu lak, aku rasa malu lah nak havoc2 dia bayar je. Masa makan kat meja, aku tak abis2 duk pandang mamat tu yang bersungguh2 menikmati wing dia. Wing saja tau tanpa apa2 minuman. Siann.... Rasa nak je aku belanja dia tapi tu ah, risau ah stranger tu, tah pa dalam fikiran dia.






Pas selesai basuh jemur baju semua terus duk depan PC on TV. Kira wat keja 2 in 1 lah ni. And sementara bubur kacang hijau masak, aku surfing2 tengok High School Musical dan mulut mana leh diam je. Rugi aahh. Ngap! Ngap! Makan keropok as a breakfast! Aha! Masih dalam 'junkfood' mode.







Tetiba!! Eh pa bau ni ek? HAAAAAaaa!!!!!!!!!!! Kacang hijau ku hangus dalam periuk!!!! Alahai tu lah duk ngangga tengok bebudak High School tu nyanyi terlupa masakan didapur lak. Periuk pun dah hitam. Nasib dapat menyelamatkan bubur tu dan masak lam periuk lain. Kali ni takmau careless lagi, kang tak dapat di makan bubur kan. Kempunan je.







Campur dengan sagoo (biasa dipanggil telur katak :) suka yang kalerful) dan santan sudah semestinya untuk rasa yang xtra sedap. Ada org campur fresh milk, ok gak rasa tapi tak berapa suka.





Aku suka guna gula merah sebab kurang manis dan harum baunya.







Taraaaa............. dah ready to eat. Aku dah bedal 2 mangkuk dah. Sejak malam tadi perut duk berkeroncong lagi.



zzzyy-la la la perut kenyang senang hati

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)