Tuesday, July 28, 2009

Black and Sapu...

While duduk depan PC, terdengar Mr Red dok menendang2 batu kat aquarium. Nak kata minta cuci aquarium dah cuci pun semalam.
Minta perhatian le tu.

Or nak minta ambik gambar?
Waktu di snap picha, memalu lak Mr Red.




Dah besar Mr Red sekarang kan.
Aku pelihara dia dari kecik sebesar ibu jari kot.
Dah setahun lebih dah.
Rasanya hujung tahun ni kena tukar ke
aquarium yang lebih besar.
Bebas skit dia melibaskan ekornya.




Ni pulak Mr Sapu yang pemalas!
Semalam sebab aquarium lama tak cuci, badan dia bertukar menjadi keputih2an. Ni pun aku beli sebesar tunjuk jari gak.
Sengaja beli yang kecik2, nak tengok diorang membesar.
Ni dah pelik lak rupa Mr Sapu or memang ikan sapu rupa camni?
Aku tak perasaan sangat sebab dia selalu sembunyi
dalam lubang batang yang aku songlap dari adik.

Dulu ada sekor oscar Mr Black tapi dia commit suicide terjun dari aquarium time aku takda kat rumah.
Tapi most of all aku rasa puncanya memang Mr Red
sebab selalu tengok Mr Red bully dia.
Dia nak makan dok di gigit2 badan sampai ada ketika tu
aku rasa nak buang je Mr Red dalam longkang depan rumah.
Biar kena makan dengan sekor toman yang besar
dengan anak2nya yang banyak tu tapi sian gak ya. Kadang2 ada gak Red show sayang dia kat Black tapi tak serasi kot.

Tapi sejak Black mati, selera Red pun agak berkurangan. Dulu if aku bagi makan siap melompat dia. Sekarang watde je walaupun aku dah tukar makanan. Ataupun dulu tu Red dok terlompat sebab minta puji dengan Black? Mungkin juga ya. Sekarang dah dia dengan Sapu je tinggal,
nak tunjuk dengan Sapu, huh Sapu mana kisah tu semua.
Always on his own world.

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)