Thursday, July 30, 2009

Tomorrow is Friday.......

Just ordinary working day. Pergi pagi, kerja2 then ready tuk balik cuma hari ni before back home, aku pi shopping lamb and chicken wing kat boulevard for BBQ esok. Well, as usual, i love friday. Mak and Apak and SIL akan datang and stay overnite, so sudah semestinya projek makan2. Tadi apak dah call, inform dapat banyak ikan air tawar ketika menjala. Toman dan keli antaranya. My favourite! Masak pansuh dalam buluh campur umbut bunga kantan,
fuyiooo sedap!!


And tak lupa gak pesan kat mak, suruh bawa pucuk ubi. Fuhh, favourite sepanjang zaman, pucuk ubi ditumbuk halus2 then tumis campur air skit. Slurrp!! Slurrp! Sedap! issk, terliur ingat, dah lah sekarang ni belum dinner lagi. Tak sabar nak tunggu esok.

Teringat masa kecik2 dulu, life kat kampung sangat peaceful. Walau tak kaya $ tapi makan minum cukup lah semua. Banyak pelihara ayam itik. Sayur2an buah2an memang sentiasa ada. Dan teman sepermainan aku sampai lah umur 6 tahun ialan anjing dan kucing. They really my bestfriends, babysit aku masa mak ayah nenek atuk pii tanam padi.

Aku takda lah ditinggalkan sorang2 tapi biasanya aku akan diletakkan dalam pondok kecil yang boleh diangkat kesana kemari dan berdekatan dengan mak ayah atuk nenek bekerja. Seronok tau dalam pondok ni, boleh main dengan kucing2 kereta2 dan patung2 kombat aku dan cukup tuk tidur, well sebab memang bawa bantal selimut tu semua pun. Dan bodyguard aku adalah anjing2 yang tidur sekeliling pondok tu. Sangat setia tau, farm dog ni. Sanggup buat apa tuk tuan dia, lagi2 family aku memang sayang tul dengan kucing dan anjing.

K lah nak makan dulu, berkeroncong dah perut ni. Nanti aku cerita lagi tentang masa kecik or masa dulu2. Lama gak aku takda wat n3 tentang masa dulu2 kan. I'll think about it this few days.

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)