Thursday, October 1, 2009

Dinner ohhh dinner

Wow!!! Again such a hot and heaty day!!!!! Again under the fan in the aircond yet still make me sweat like what. And not to mention when under the sun. Matahari seperti mengigit2 ke kulit. Sadis bebenor.

Tadi pergi makan agak jauh ler berjalan. Tau ler cuaca panas, gatal jugak nak pergi jauh. Emm demi setia kawan kunun, temankan Mern pergi bayar something. Nasib baik berjalan guna Japanese slipar, if high heels, huh!! kang ada aku pulang dengan berkaki ayam. Balik je office aku hentam setin air teh kundur sejuk and refreshing, dah ler perut sesangat kenyang. Ambik ko!!! Jadi cam senak nafas cos overdose kenyang.

Pas kenyang tambah kerja tak busy, so datang lah pulak sakit mengantuk. Macam ular sawa pas menelan sekor kambing. Lately, nafsu makan sentiasa mengebu2. Walau dah kenyang, masih gak teringin nak chewing something. Aritu beli se container gula2 macam2 jenis. Dah ler lately banyak orang belanja makan junkfood, mood cake. Dan disebabkan boss aku menjaga badan (biasa lah akan jaga pas dapat penyakit), aku lah yang selalu jadi ikan sapu!

Time puasa turun berat beberapa kilo je, ni bertambah berkilo2 hanya dalam sminggu!! Alahai camna nak diet ni?? Annual dinner dah dekat, nak gak bergaya sakan ikut theme 'Nite of Glitz and Glamour'.

Persiapan dinner dah start berjalan sebab dah dapat budget dari HQ. Main committee yang hanya around 10 orang ni terpaksa uruskan about 190 person. Of course adalah assign tuk orang lain. At least for the organising branch, each person got their own responsibility to contribute for the dinner. Ada yang menari, menyanyi choir, jadi receiptionist, usher, jaga lighting, lucky draw, best dress incharge dan banyak lagi.

Aku, well part of my job dah settle. Door gift yang comel aku dah dapat. Aku dah order. My invitation card, half way, dah suruh kawan Mern tulung design kan and just now i've been informed, dia takda idea camna nak buat dengan theme kita orang ni. Hahahaa!!!! Aku and Mern gelak, if dia yang pakar design graphic takda idea, apa lagi kami orang yang kerja tak bersangkutan ni. Takpa, trust him, sure dia can make it. If ngam, terus suruh printing. 2 of my job akan selesai!!!!

Ada 2 lagi! 1 buat pelekat tuk para contestant most glitz man and most glamorous women. Kena buat yang bling2 dan lawa. Kira ok ah, sure dapat buat. And my last assignment, ni paling pening ni!!!

Kena buat open ceremony!!!!!!! Apa nak buat tuk start the nite???? Main event lah pulak. If ada masalah................, siap2. Anybody got idea??? Aku masih blurr ni. The previous dinner, kita buat mercun but hancur!!!!! Lupa yang kita kat dlm hall yang silingnya sangat rendah. Bakar mercun then asap dia penuh seluruh hall yang pack!!! Nasib takda yang pengsan sesak nafas. It's a disaster!! Can't do something with fire anymore.......



zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)