Saturday, November 21, 2009



From 5.00pm-7.30pm sibuk buat kerja2 rumah. Rumah memang perlu dibersihkan dan dikemas. Debu2 dah mula bertapak. Mula2 vacuum ruang tamu sampai ruang makan, pastu baru bilik2 tidur. Pas vacuum, bab lap sana sini lak sampai ler ke aisbox. Buang memana makanan yang dah layu dan expired. Pastu kumpul memana benda yang tak perlu lagi or yang perlu dibuang.

Rumah semua settle, kena basuh baju yang dibuat perkasam seminggu pulak. Siap tukar bedsheet dan towel2. Semua guna manual, takda mesin2. Lenguh2 tulang tunjuk. Wah, bertapa aku ni memang kurang buat kerja2 rumah. Tapi bersyukur lah sebab takda sapa yang selerakkan rumah. Sentiasa kemas cuma merata2 akan kelihatan rambut aku!!!! Tadi uncle datang rumah, siut je, dia kata rambut aku makin kurang cam rambut dia! Caiitt!!!!!! Mana de! Sib aunty support, takdalah, kan rambut aku banyak yang baru tumbuh tu lagipun aku kan tengah ikat rambut. Yang dahi lebar tu memang dah generation pun. Mostly family berdahi besar. Orang cakap dahi besar murah rezeki. Tul ke??? Moga2nya lah yaaa.....



Sekarang dah lenguh2 rasa badan. Cis!! Ni mesti gara2 kurang exercise ni. Sesekali buat kerja rumah terus sakit sendi2 tulang. Tadi dalam aku ngah busy2 kemas rumah, terfikir nak buat perubahan kat rumah tuk tahun baru nanti. Tapi masih cari idea camna dan apa nak buat. Camna ler nak alihkan posisi sofa agar ruang yang limited tu tak nampak sempit. If ada rezeki rasa nak buat curtain baru, tukang jahitnya upah je Ani. Dah boring lak rasa tengok curtain yang sama sesaja. Tapi yang tak bestnya, kain tuk buat curtain tu mahal sesangat ah. Aritu Ani piii JB dia cakap kain2 curtain nya adalah 2 kali lebih murah dari kat sini. Geram je tengok tapi if beli camna lak nak bawa. Bukannya sikitpun nak diangkut. Kang silap2 bayar kargo lebih mahal dari curtain. Tak berbaloi juga kan. So Ani kata jeling2 je tengok.

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)