Sunday, February 21, 2010

Hari ni rajin, bangun je tidur kul 8 terus keluar cuci blackie. Mungkin dah cukup tidur. Malam jumaat semalaman tak tidur langsung. Pastu malam tadi tidur kul 12.30 sampai kul 8am, dah rasa segar ni. Tinggi hari skit plan nak turun pasar cari makan. Malas nak masak even malam tadi ada gak tapau meehoon dari rumah Ani, kunun tuk breakfast pagi ni lah tapi malas lak nak breakfast, kurang selera. Waseehh!!! Aku boleh kurang selera ke?? Hahahaa!!! Aku sendiri tak percaya... ala sebenar bukan kurang selera pun cuma reserve ruang kat perut tuk breakfast cum lunch.



Aha!! last thursday, aku beli another RM10 tshirt. Comel!! I like it very much. Ni aku geram sesangat tengok tshirt2 kat kedai RM10 tu. Kain dia jenis yang sedap dipakai dalam cuaca yang panas. Menyerap peluh even agak nipis tapi well, if koyak pun takpa kan. What do us aspect in RM10 tshirt? Boleh guna setengah tahun dah kira sangat bagus kan.



And last Wednesday pula, Ani and me just bought a birthday present for one of our bestfriend on behalf of another 5 bestfriends. Eh, betul ke ayat yang aku type ni?? Kat office ada 6 of us. Tiap2 tahun, tiap2 birthday each of us, for sure we'll sharing buying cake with the same price from the same bakery shop. Tapi tahun ni nak buat kelainan. Instead of cake, why not we bought something that more useful kan. Yalah sebenar cake tu dah kira ok kan, even just a wish pun ok, yang penting there was always somebody that remember your birthday.

This year, plan buy something for each one of us when come to the birthday present. Sekurang2 lama skit tengok kan. This if for the first birthday friend, we bought him a watch. Dah lama dia mengadu takda jam, nak beli tapi selalu out of budget so we plan to make his wish come true. When i give it to him, he didn't expect it at all. Lagipun birthday dia is last 23 January, he thought we won't give any cake for him this year. And most of all, dia terharu sampai keluarkan airmata!!! Im kinda of terkejut. Dia seorang yang all this while tak mudah emosional, cool dan relax walaupun aku selalu bebel, tetiba menangis!!! Aku rasa, oh dear, how all this while i really appreciated our friendship. Terasa perasaan kekawanan tu amat mendalam. Secara automatic segala firasat jahat aku terhadap dia hilang. (Ala kau orang fefaham lah kan if dah so close to each others, sure ada rasa suka dan tak suka terhadap sikap seseorang tu kan). Im shouldn't be sometimes to harsh to them.

Me sometimes among the friends, seorang yang very particular dan dictator. Aku sering berkeras dengan mereka dalam sesuatu perkara tapi tak lah bermakna aku ni jenis yang control semua or taknak dengar pendapat orang lain. Aku jenis yang berani keluarkan pendapat yang kekadang2 agak kasar tuk sesorang tu terima. Aku jenis yang berterus terang dan straight to the point. If aku tak suka, aku akan cakap tak suka bersama2 dengan alasan kenapa aku tak suka. Tak guna hipokrit kan, tak suka tapi pendamkan saja, pastu kat belakang, bla bla bla bla complain itu ini. And as a human being, kita ni memang tak suka kenyataan kan terutama bila ianya mengena batang hidung sendiri atau seolah menampar kepala sendiri. Tapi itu lah aku, aku suka cakap yang betul walaupun kenyataannya amat menyakitkan, menyampahkan.

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)