Friday, February 26, 2010

Such a good day and i enjoy my day very much. Office not too busy, we even can make a CNY gathering. So much biscuit, kropok, sweets, peanuts since morning til late noon. Save my budget for the lunch!! Hahaha!!! Cos by the time it was lunch, i can't manage to put any more food to my mouth, just a glass of coffee. Coffee, jarang sekali aku menolak except im gonna mad if kena bagi coffee dengan air suam. Coffee should mixed with very hot boiled water, baru ada umphh.. Baru lah aroma nya terserlah. Bukan lah aku tak minum coffee sejuk tapi coffee ni haruslah dibancuh dengan air yang sangat panas, then dia slow sejuk, it was a different story. Yang penting ketika dibancuh tu semuanya blended dalam air yang sangat panas!

N3 kat atas tu aku tulis malam tadi tapi tak sempat post sebab line slow, terbengkalai camtu je.

Bangun je trus ngadap PC melayan line yang sewel. Sekejap2 reload page sekejap2 page not found, pastu pepandai lak celcom buat promo bayar itu ini kalau nak extra power broadband dia lah kunun. Huh!!! yang sedia ada ni pun dah mahal dengan service yang teruk, jangan nak cuba promo2 kat aku apa2 offer lagi. Tak mungkin aku layan malah aku sumpah seranah tentang service yang makin teruk tu. If camni lah service broadband ni, aku pasti suatu hari nanti memang ramai yang lari guna service lain, cuma sekarang ni service2 camtu belum ada yang betul2 stabil. Semua cam sewel je.

Aku masih guna celcom ni sebab belum ada pilihan. Miri ni kekunun wireless city tapi sampai sekarang takda pa2 special pun. Kat town ada gak segelintir tempat yang ada tapi takda ler spower mana pun, masih lembab. Kat area perumahan memang takda langsung lah. Kat rumah aku tersergam pencawang Celcom tu tapi masih gak line truk! Tak faham aku! Ada sesiapa yang tau kenapa, meh fahamkan aku. Aku tengoh emotional ni...

Akhirnya aku berjaya gak menjadi lanun cetak rompak. Sebenar selalu aku nak burn lagu ke CD tuk dengar dalam kereta tapi selalu malas dan biasanya akan suruh adik buat.If tengok adik buat pun aku watde je, malas nak ambik tau mana satu option yang diguna. Sebenarnya aku bodoh sombong lah tu, kekunun confident boleh buat. Sekali aku buat, huh!!! dengan gumbiranya ambik CD sambil nyanyi2 turun kerja. Bila masuk je kat player di kereta, takda bunyi pun. Eh, cam confuse, player aku rosak ke atau belum on?? Tekan sana sini masih gak senyap. Aku lak automatically jadi bengap dan panic. Player rosak!!!!!!! Buat seketika terkedu, if rosak nak guna duit lagi lah ni. Mana best driving takda bunya pa2.

Last resolve, masuk CD lain, huh!!! ambik kau!!! Berdegum!!!! Cepat2 slow volume. Huh!!!! rasa nak tampar2 pala sendiri (sib masa tu rambut dah diikat elok2 so tak sampai hati gak nak tampar pala kusutkan rambut).Rupa2nya apa yang aku burn tak menjadi, burn guna option, burn as CD. Malamnya aku pergi beli CD dan try lagi, kali ni guna burn as CD and audio. Next day try kat kereta, huh! apa ke masalahnya. Terus Kangen Band menyanyi dengan riangnya walaupun lagu sedih. yeyeeyeee... aku pun sangat gumbira. Selama ni aku tak kisah camna adik burn, kekunun pandai lah, sekali buat padan muka aku!

K lah nak mandi dah. Aku nak pergi salon, melawan ciptaan tuhan. Luruskan rambut yang berkeriting tu. Ya Tuhan, ampuni aku....

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)