Monday, May 31, 2010

emmm.... bestnya bau, seluruh rumah dipenuhi bau kari daging. Automatically ada mood tuk bergawai. Walaupun akikatnya, aku sesuka bebila saja bila teringin akan masak juga kari daging tu. Tak kira ada festival or kenduri pun.



Sedap juga kari aku masak ni (angkat bakul masuk sendiri!). Silap-silap tak sempat bawa balik kampung malam nanti :) Testing nya saja dah bermangkuk-mangkuk. Dah pesan kat mak suruh masak lauk favourite, ayam tua pansuh, ayam sup halia, lemang dan umbut kelapa sawit! Eehh tak sabar nya nak balik kampung.



Ni pula kek Evergreen, SIL beli 2 hari lepas. Dah aku testing tadi. Asalnya kek ni memang sangat sedap tapi yang ni kureng lah. Masih terasa tepungnya. Baking failure lah tu. Tapi masih boleh lah dimakan. Aku confirm SIL yang peminat kek lapis tu sure kata sedap. Tul tak ndut?? :p



Hah!!! ni kuih traditional yang buat mak sampai sakit pingang buat. Tadi dah beli koyok tuk dia. Yang panjang tu favourite aku. Sekali duduk aku boleh makan 8 hiris sekali!!! Setiap hiris boleh ngap 2 kali. Heaven!!!!! Ops!! Teringin sekarang ni hah tapi, stok yang mak bawa bagi kat SIL semua. Terpaksalah tunggu malam nanti ngap kat kampung banyak-banyak.



Sapa kata kucing tak jadi mat rempit??!!! Ni buktinya. Kucing rempit melepak kat motor bapak. Tah apa lah yang tengah dirundingkan tu. Malamnya penuh bakul motor tu tempat diorang tidur.

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)