Monday, May 24, 2010

Lately aku rasa program reality menyanyi agak membosankan. Semalam tengok final AF dengan kemenangan shahir yang mengejutkan which ramai yang duga Adira akan menang. Walaupun aku kurang mengikuti perkembangan AF tapi aku masih berpendapat Adira lebih layak tuk menang. Tapi tu lah undian secara SMS so keputusan dihujung jari penonton. Nothing to complain, just tunggu dan lihat bagaimana reputasi mereka di arena hiburan nanti. Ramai pemenang reality show yang sudah tercundang, dan ramai yang tidak menang sebarang tempat berjaya didunia hiburan. Terpulang pada untung nasib ketabahan kesungguhan mereka dalam menghadapi dunia glamour.

Tadi tengok Mentor di TV3 pula, macam boring juga. Takda yang buat persembahan yang mengexcitedkan. Semua nya nyanyi gitu-gitu je. Suara pun ok-ok saja, takda yang lain dari yang dah sedia kala ada di pasaran.

Begitu juga dengan American Idol. Before, used to be my favourite show. Tak sabar nak tunggu tiap minggu dan balik kerja pun cepat-cepat sebab dia start kul 6pm. Sekarang if tengok pun ala kadar saja. Tengok tidak tengok tidak je. Takda yang menexcitedkan juga.

Apakah industry reality show berbentuk nyanyian semakin membosankan dan dah takda karismanya lagi?? Atau aku yang dah bosan disajikan dengan reality show sebegitu rupa?? Entahlah, lain orang lain selera lain pandangan, tapi bagi aku, aku dah tak begitu berminat dengan reality show yang berbentuk nyanyian lagi. Semuanya lebih kurang sama saja, takda yang baru. Rasanya sekarang zaman reality show yang berbentuk nyanyian semata-mata dah makin kurang menarik minat untuk ditonton. Industry perlukan sesuatu yang fresh dan excited.


zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)