Saturday, May 22, 2010

Today almost the whole day raining. Walaupun demikian seperti yang telah aku war-war semalam, walau dalam panas hujan ribut taufan, pagi tadi aku kena gak bangun awal dan keluar ke town awal sebab ada urusan seri paduka baginda yang belum selesai. Dah tak boleh nak tangguh-tangguh lagi. Dan hari hujan lebat awal pagi tadi terpaksa gak diredahi demi meneruskan perjuangan. Chiayok!!!! Chiayok!!!!

Dan hasilnya:---

Taraaaa............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


PASSPORT!!!!

Muahahahaa!!! Dah lama asyik bertangguh je nak buat passport, ni 2 minggu lagi nak pergi bercuti baru nak buat. Tu pun makcik bidah asyik tanya bila aku nak buat, bila aku nak buat. Ampun makcik!!!!!! Walaupun office imigration tu dekat dengan office aku, tapi asyik tangguh je nak pergi buat. Form dan gambar semua dah sedia tapi tak gak pergi-pergi until SIL usulkan tuk pergi bersama dan bagitau bro akan bayarkan. Ehh, rezeki jangan ditolak kan. Nasib aku belum buat yaaa... lalalalalaaa.. dapat passport percuma.

After buat passport rush balik rumah sebab nak hantar adik ke airport. Tak sempat breakfast. Last-last masak maggie, SIL goreng telur, breakfast kat rumah. Then rush ke airport. Nasib just a few minutes drive. Flight kul 11.25am, pergi airport around 10.30am. Pergghh!! Nasib sempat tapi aku tak sempat nak jumpa kawan-kawan auditor aku balik turut guna flight yang sama. Bila sampai airport mereka dah ready tuk boarding..



Balik dari airport baru ambik passport. Lepas tu lepak relay tengok wayang. Tengok ROBIN HOOD dan for the 1st time aku tengok movie local dalam bahasa Iban, SALOI THE MOVIE. Robin hood memang best lah, the kind of my favourite type of movie. England, with the beautiful green forest. Sangat suka tengok set-set dia yang hijau mengunung. Cerita saloi pula, emm aku kurang faham sebab cerita macam sekejap melompat ke sana sekejap melompat ke sini. Masih banyak yang perlu dipelajari. But syabas tuk production sebab berani mencuba.

Ni sesi mari tengok gambar hiasan.....


Air minuman yang sedap dibeli before tengok wayang. Beli ka kokoberry. Sedap2!!!


Ni pula biscuit yang SIL dan mak belikan masa diorang pergi Bintulu aritu. Comel kan. Lately aku rasa bertuah kerana sering dihadiahkan bun- bun yang amat cantik dan comel hingga rasa cam tak sampai hati nak makan :)

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)