Monday, June 21, 2010

A nice peaceful monday. Kedua2 bos kat floor aku pergi course so bila kucing takda tikus bersuka ria lah. Samalah seperti aku, depan belakang bos takda so apa lagi relax-relax saja lah lelebih lagi monday ni, mood tuk bekerja pun kurang. Well, sebenarnya bukan lah sengaja tak kerja sangat tapi dah banyak kerja-kerja disediakan tuk supervisor so kira stop buat sementara lah create kes-kes baru. Tambahlah one of supervisor ambik MC, hypertension. Hmm.. itu lah salah satu risk yang terpaksa dialami jika bekecimpung dalam dunia pekerjaan aku. Harus jangan biarkan kerja control kita tapi if sebaliknya sudah pasti 95% akan merasa bahang seksaanya.

Badan pun rasa kurang sihat. Sejak friday lengan aku sakit-sakit tah bila masa aku angkat barang berat pun tak pasti. Dah beberapa hari ditampal dengan koyok. Suara pun ada kala bertukar cam katak dalam gaung, batuk dengan kahak yang susah nak keluar. Hidung keluar angin sempoi-sempoi bahasa kepanasan. Baru lepas minum sebotol air cap badak. Hah!! kang sekejap gik boleh jadi badak lah aku yaaa... :p

emmm cerita sedih, 3 dari kucing pelihara family telah meninggal. Bawang putih dan si Putih meninggal last week dan Comel meninggal tadi. Sakit seperti termakan sesuatu. Tah memang musim sakit kucing ataupun ada orang dengki bagi kucing makan racun. Susah juga if memang ada orang busuk hati ni (kat kampung ada 2 3 orang yang busuk hati dengan binatang, kucing dijerat, anjing dipotong ekor), binatang yang tak reti apa-apa tu pun nak dibunuh. Jika betul lah begitu, ada lah daulat nya nanti. Ni Sudin dan bawang merah pun dah menghilang 2 hari, rasanya memang dah meninggal juga lah tu.




Sedih bila kenang kucing-kucing tu. Dipelihara dibeli makanan sejak dari kecil. Sentiasa dibelikan whiskas ciplak (if beli whiskas yang ori tu diorang takmau). Diaorang suka makan yang aku beli berkilo-kilo tu. Mula ingatkan murah tapi bila hitung-hitung lagi murah apanya. Dalam 200grm RM4. Sekilo RM20. Perrgghh!!! berkoyan-koyan dah dibeli tuk memelihara kucing-kucing tu, mana tak sedih bila diorang mati begitu saja. Lain lah if mati tua seperti seekor kucing yang bernama Sudin dulu tu. Mati dalam kenyanyukan.

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)