Sunday, August 22, 2010


Baru balik dari pasar ramadhan
lepak quarters SIL
hasil tangkapan kurang lumayan
tak banyak kedai yang buka
or dah tutup sebab hasil jualan dah abis
or tak ramai yang buka sebab hujan
tak pasti aku
tapi yang pasti,
this is the first time
aku pergi pasar ramadhan tahun ni
boleh pecah rekod ek
biasanya aku lah
yang sering pertama-tama
sibuk nak pergi beli makanan
kat pasar ramadhan
which kekadang
beli mengikut nafsu
banyak-banyak, at the end
tak larat makan

tahun ni aku buka puasa kat rumah
sebab if pergi kedai......
pertama, banyak kedai halal
tutup waktu ramadhan
aku tak faham kenapa
kedua if ada yang buka pun
sure sesak dan ramai orang
silap-silap boleh berbuka
dengan air sejuk saja

so aku prefer tuk masak di rumah
masak yang simple
disamping dijamin kesedapannya
disamping boleh jimat belanja
lagipun tahun ni
selera berbuka aku kurang
tak mengebu-gebu sangat
makan sekadar mengalas perut je

k lah beberapa minute lagi nak berbuka
adik-adik dan SIL dah berlayar jauh nun
'chap! chap! chap!'
kedengaran bunyi kunyahan
hahahahaaaa........!!!!!

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)