Wednesday, September 15, 2010



so nice.....
esok cuti, Malaysia Day
tapi aku kurang pasti ek
apa erti dan tujuan sebenar Malaysia Day tu
nanti ah goggle cari maknanya

kat office sangat senang
kerja sikit-sikit sahaja
if ada internet,
sure aku bekebun, masak sakan
kat internet tu "_"

pagi tadi briefing
mengantikan semalam yang takda
dan esok yang bercuti
boss bukan main bercakap bagi motivasi
dari menjadi motivated,
aku menjadi sangat mengantuk!!!!
boss tu bercakap seseorang je
bukan aku seorang tau, most of us
boss tu tiap kali briefing
memang membosankan
selalu out of topic or baca dari newspaper
ataupun buku

hari ni tah apa kejadahnya
bercakap tentang Einstein buat experiment 9,999 kali
kali yang ke 10,000 dia berjaya.
betul ke???
1st time aku dengar ni
mungkin aku tak alert tentang sejarah Einstein kot
atau hanya cerita rekaan semata-mata berzaman-zaman

pokok pangkalnya dia nak motivated
suruh pergi roadshow kat Boulevard Mall sabtu ni
suruh marketing semua
ayoooo bercakap senang lah
nak buat..... hmmm... lu fikirlah sendiri

aku pergi ke tak roadshow tu?
tahlah so far jarang aku ikut pun
weekend is my time with family
mungkin aku bersikap negative
dan tak bekerjasama
tapi most of the time roadshow tu fail!
hanya buang masa saja
trend buat marketing di shopping complex
dah lapuk
tapi what to do branch terpaksa buat
demi memenuhi permintaan HQ
yang tak pernah faham
atau buat-buat tak faham
seharusnya diorang fikirkan cara yang lebih effective
tuk marketing product-product tu semua

dah satu lagi buat aku bersikap negative
kau buat sebanyak mana sebaik apa pun
marketing tu semua
ganjarannya???
tiap tahun sama je, mengecewakan
sebab tu bukan skop kerja aku pun
if berjaya, yang penuh poket, bos-bos saja
soo.... kenapa harus bersusah payah kan
buat aja apa yang patut
follow the rules
semuanya akan berlaku seadanya

tahlah mungkin aku dah berpatah arang
bukan aku tak suka kerja aku
tapi aku tak suka dengan janji-janji
manis yang sering ditaburkan
yang mana akhirnya....
janji hanya tinggal janji
seperti budak-budak yang dijanjii
akan dibagi gula-gula
bila berjaya melakukan sesuatu
yang mana bila dah berjaya
dikatakan tak boleh makan gula-gula pula
sebab ianya akan merosakkan gigi
hmmm..........
apakah maknanya????
tapi begitulah selalunya kesudahannya...

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)