Monday, October 25, 2010



pejam celik pejam celik
hari berganti hari
bulan berganti bulan
dan hanya tinggal 2 bulan lagi
akan berakhirnya tahun 2010
yang tak mungkin akan berulang lagi
dan menjelangnya tahun 2011
yang bakal menyajikan
kita dengan pelbagai
corak kehidupan mendatang

deretan-deretan peristiwa yang berlaku
baik terhadap kita sendiri
maupun terhadap orang sekeliling
meninggalkan kesan
tak kira sikit atau dalam terhadap kita
namun semua itu harus.......
yang baik jadikan tauladan
yang buruk jadikan pengajaran

apa yang telah kita capai?
adakah azam setiap tahun baru itu
telah dapat dilaksanakan
atau bakal dilaksanakan
atau...
bakal menjadi azam tuk tahun hadapan?
bakal di ulang

bagi aku
kehidupan aku simple
ada kala ketika fikiran goyah
terpengaruh dengan persitaran
aku ingin menjadi orang lain
aku ingin hidup dalam kehidupan
orang lain, cara orang lain

namun bila kesedaran kembali
fikiran menjadi waras
aku bahagia menjadi diri sendiri
bersyukur dengan apa yang ada
meskipun tidak semua dapat
dimiliki dicapai digapai

keinginan....
impian.....
kemahuan...
bila kita terlalu menginginkannya
ia akan menjauh
bila kita berkemahuan sederhana
tidak terlalu mengharap
dan redha
jika rezeki, adalah iya
jika tidak, maka tiadalah iya

orang sering kata
hidup tidak adil
aku mahu percaya
setiap ketidak adilan itu
ada hikmahnya
ada kesudahannya

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)