Wednesday, December 1, 2010

office controversi dengan isu lunch break
well bukan effect semua
tapi orang-orang operation dept
semua kena paksa dek Officer in Charge (OIC)
no choice, but kena makan setengah jam
demi melaksanakan Que Mgmt Sys (QMS)
nak melawan, ramai lak yang takut
sebab mostly masih junior

OIC dan Operation Mgr (OM) gila kuasa
semua nak tunjuk kuasa
layan orang macam anak kecil
yang terpaksa mengikut telunjuk
oohh common lah
yang bekerja tu semua dah tua bangka
dah liat bergetah
diorang ikut cakap engkau bukan takut
tapi malas nak argue
masih bagi peluang tuk korang berubah
tapi enough is enough

tadi meeting
semua setuju tuk bersemuka dengan OM
OIC lak kebetulan ngah on leave
dia if ada masalah camni
memang akan ambik leave
dan yang worst lagi
dia in charge of product roadshow
set date time venue semua
start esok selama 3 hari
ada roadshow kat bintang megamall
and guess what.....
dia sendiri tak dapat menghadirinya

bukan main suruh orang support
tapi sendiri tak participate
apa kes kan
nak kata roadshow tu clash dengna leave
tak mungkin juga
sebab semua tu dia yang plan
if dah tau nak buat useless roadshow tu
buat apa ambik leave??
orang buta pun faham tu
salah satu dari sikap mengelak
take the responsibility
bila orang berjaya buat
dia nak ikut sama
bila tak berjaya dia tak feel guilty
which roadshow selalu tak berjaya

aku tak pernah joined roadshow
diorang kata aku negative
tak marketing
so what.....
kalau setakat datang roadshow
semata-mata nak show muka
senggih2 kat situ buat apa
buang masa saja
lebih baik buat kerja di rumah
banyak kerja rumah
yang tak pernah abis2

nak kata aku tak marketing
ada gak aku bawa figure to the branch
meskipun tak banyak tapi at least
aku contribute juga kan
yalah malas nak buat sungguh2
marketing bukan kerja aku pun
tu kerja orang sale
kerja aku uruskan hal2 kat branch


zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)