Thursday, April 28, 2011

time table life yang sangat padat
balik kerja terus jemput mak n ava
kat rumah SIL
lepas tu pergi rumah sewa baru SIL
sesi mengangkut barang2
aku dan ava, sesi menengok saja :)

balik rumah sekejap
Ava tidur pastu mandi pastu makan
bila dah settle semua
baru pergi rumah sewa SIL lagi
nasiblah tak jauh dari rumah

kerja kat office very da busy!
dah lah system satu persatu
komplot nak hang or down
nothing much can be done
bertapa menyedari bahawasanya
zaman sekarang tanpa computer
nothing much can be done

semalam almost berperang lidah
dengan one of 'rude' sale person
sesuka je marah dan nak layanan cam queen
dia cari lah satu kes tu
aku cakap kat dia ni (OIC)
if takda kat dia ni (Biz Mgr)
or.. takda gak kau cari kat Brch Manager
adakah dia act sangat2 bongok
sibuk cari kat dalam cabinet
lepas tu tak jumpa
cam anjing menyalak panggil suruh cari
dahlah tengah busy
mana de masa layan dia sangat
dah aku bagitau mana nak cari
sudahlah tu kan
tolonglah diri sendiri mencarinya
ni tidak, dok barking je
rasa nak pijak2 kepala!!!

pastu masuk campur tentang aku lak
dengan sinis tanya brapa kes leh buat sehari
SATU?? or SEPULUH?? Wtf!!!!!!
dengan masih bersabar aku bagitau
if application tu seorang je memang lah senang
if ramai2 lama oooiii lama cari info
masih lagi dia bersikap sinis
marah2 tak tentu pasal

memang dia sellau camtu
most of the time
kami watde je
biar dia marah then pujuk sendiri

hari ni dia datang dengan membawa pelbagai kuih
bila tengok je kuih tu kawan tanya aku
sapa dia marah semalam?
aku lah sapa lagi!!!!
dah faham sangat dengan sikap dia
bila dah marah kitaorang
mesti dia beli kuih tuk memujuk
colleague lain cakap makan lah
if tak sia2 aku kena marah semalam
ala tak lut pun, malas nak terhutang budi

aku ni jenis yang
if kau suruh aku buat
kau suruh buat banyak2 pun aku tak kisah
cuma jangan marah aku tak tentu pasal
ni cam semalam
yang dia cari pasal dengan aku apasal
gara2 sebab tak tunjuk (suap) dia
bila dia minta file kes tu
aku tak tunjuk depan mata dia
suruh dia cari sendiri
tu yang buat dia tak happen
tapi common lah
aku masa tu bukannya duduk goyang kaki pun
banyak kerja dibuat hah
kan dah elok aku direct dia mana nak cari
yang dia bongok2 cari kat dalam cabinet tu buat pa
buat geram sendiri sebab takda
then cari mangsa tuk dimarah
which was this time, happen to be me

semalam aku tak menjawab sangat
sebab:-

1) orang ramai sekeliling
2) masih mood baik sebab baru 2 hari kerja
3) sebab i don't want to be like her
marah2 sebab kes kecik of takda kes langsung!

buang air liur je
baik gik air liur tu ku simpan
pakai masa makan
berbaloi gak kan kan kan
perut pun kenyang
hati pun senang

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)