Saturday, May 21, 2011

Appreciation Dinner

hah! semalam kan appreciation dinner
sempena branch kita jadi best among the best
dapat $$ sebanyak RM70K
then dpt another achievement award RM15K
hari tu dapat $500 cash each
aku dah spend sekejap mata je :)
dan semalam lak
makan RM1K setable
which aku rasa not as expected

The venue, Dynasty Hotel biasanya
menghidangkan makanan yang agak sedap juga
amongst popular party spot
mungkin sebab hidangan special kot
they more focus on the food price
instead of how it be cooked
makanan yang dimakan memang grand lah
tapi rata2 kata tak berapa sedap..



Fried lobster with superior sauce
ok ok saja
lobster dan ketam malam ni sama je aku rasa
tak sesuai makan guna fork and knife
makan benda ni,
my table guna tangan semua



Steam spotted garouper with light soya sauce
sebaik saja ikan tu dibuang tulang dek waitress
semua menyerbu
ikan kecik, group ramai
less than a minute habis!!!!
bukan kerana sangat sedap
tapi kerana each nak ambik portion masing2
takda chance tok 2nd round
plate dah licin!!!



Deep Fried Crispy Roasted Chicken
yang ni menu biasa lah kan
sedap tak sedap asalnya ayam
aku tetap belasah gak :)
berebut dengan kawan
ambik kulit ayam yang crispy



Deep fried scallops in yam
dalamnya scallop luarnya yam
yang ni memang kerana nama semata-mata
kerana scallop yang mahal
aku pun taktau kenapa mahal
mungkin sebab sukar didapati
tak dapat menikmati rasa scallop tu langsung!!!!!
rasa cam makan fish fillet.
aku still prefer scallop ni
dimasak dengan oyster sauce and brocoli
baru terasa scallopnya



Deep fried mongolian lamb
yang ni sedap!!!!
cuma slack skit sebab
lamb dimasak dengan tulang
some hirisannya tu hanya tulang



Baked Mussel with cheese
yang ni pun sedap
sebab ada cheese!!!
yummy!!! yummy!!!!



last menu before dessert
Golden crab with yellow salted egg
interesting menu cuma again
tak sesuai makan dengan folk and knife
and of course aku guna tangan je
okay gak meratah ketam ni satu persatu
but spoilt betul
tengah masih meratah ketam
waitress ambik pinggan kecik
mungkin sebab penuh then dia nak ganti
tunggu punya tunggu
sambil makan menumpang pinggan ani
tak juga dia bagi pinggan baru

rasa nak minta gak
tapi dah kenyang
lagipun ketam hanya tinggal sikit je
dan rimas juga
sebab tangan comot
terus berhenti...



dan dihidangkan dengan dessert tak sedap ni
watermelon sago in ice-cream
combination yang tak sesuai
adakah ice cream dicampur kat air tu
terus semua cair cam muntah!!!
aku sempat mencedok ice cream je
yang lelain tu wasted!
still prefer if just mix fruit



first time makan takda soup
kat menu ada tapi takda dihidangkan
tanya committees diorang kata
menu dah ditukar
eemmm....... whatever lah



ni tablemate aku yang semua gila2
dan makan cam jerung!
cuma kesian dengan yang guna topi tu
dia allergic seafood
makan je first menu, lobster
terus spoilt semua
sakit perut dan rasa nak muntah2 semua



ni first game and the only game aku snap
yang 2nd aku join main so tak dapat snap
yang ke 3 and ke 4 malas dah nak snap2
game yang ni game masukkan stokin
dengan mata ditutup dan tangan guna glove
ayam tambatan kami yang baju biru tu
tapi dia kalah
sebab................
tak dapat menunduk sangat
perut buncit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :p



kan dah kata makan cam jerung
ni chopstik aku yang patah
patah ketika eksen2 tunjuk expect
membelah isi ayam dengan chopstik
tapi rasanya bukan kerana aku sangat kan
chopstik tu yang dah tua kot... "_"



taraaa........ perasaan nak jadi nyonya2 indon
guna lah sanggul yang dibeli kat jakarta hari tu
nampak ok gak kan
boleh guna tuk pergi kerja
sesuai lagi if guna kebaya nyonya
yang kawan beli kat serikin dulu
apiii..... erkk, cam tak best je guna kebaya tu
terlalu banyak serbuk pencuci
dia mengecil!!!!!!!!!!!

sekianlah laporan hari ini
nak sedia apa2 yang perlu
petang sikit nak balik kampung
malam ni ada mesyuarat tingkat kampung
selamat hujung minggu semua!!!

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)