Monday, May 2, 2011

hari tu tah hari apa
masa turun kerja
aku ternampak ni



tong sampah hitam tu aku punya
siap duduk terpacak atas kayu
lebih tinggi dari tanah
agar anjing tak dapat selongkar
yang hijau tu tong sampah sesat
tah dari mana datang
tapi at the end lepak kat rumah sebelah
kekadang lepak kat rumah aku gak
tu semua kerja para pekerja pengutip sampah

tapi bukan tu yang aku nak cerita
tu hah
nampak stroller dan motobike tu
terbaring terkangkang kat situ
yang automatic buat kepala aku keluar asap!!!
ada orang buang sampah pepejal yang sadis
kat kawasan rumah aku dan jiran sebelah
aku pasti bukan milik orang sebelah gak
sebab rumah tu didiami penghuni bujang
yang even buang sampah pun jarang

tah sapa yang bongok buang sampah begitu saja
nak je aku rasa pijak2 benda tu dengan tayar blackie
kau imagine lah if barang yang pernah anak kau pakai
orang buat camtu
sure sedih gak kan
tapi rasanya orang tu takkan ada rasa begitu
sebab dia bongok bodoh bengap
yang lebih teruk mementingkan diri sendiri!!!!!!
buang sampah kat tempat orang!!!!!
yang paling geram lagi
pokok kat tempat tu dah ditebang dan dibuang
so clearlah yaaa sejuk mata memandang
ni dia nak buang tempat longgokan sampah lak
sangat2 tak bertamadun!!!

one on my suspect is jiran depan rumah
apek tua tu memang dah sangat nyanyuk
why i said this
cause bapak pernah nampak dia buang
pelepah kelapa kat depan rumah orang
rumah sendiri nak bersih tapi semakkan
rumah orang
what kind of idiot is that!!!???

this is not the first time tau
hari tu pun teruk
adakah patut diorang buang
toilet bowl yang dah pecah kat depan rumah aku
benda tu bukan dapat pupus pun
malah pengutip sampah biasa pun
taknak ambik
dia ambik sampah rumah je
bukan sampah besar2 bekas bahan binaan
if aku ada duit lebih aku simpan CCTV kat situ
tengok siapa si bongok tu
lepas tu letak balik sampah tu depan pintu rumah dia
biar padan muka



dok merungut tentang sampah
almost forget nak tayang pic masa birthday aritu
just simple occasion
tiup2 lilin makan pizza makan donut big apple
dan mulai tahun ni
dah ada lah seorang tu
busybody nak kacau kek
nak ambik ni nak ambik tu
tu sibuk nak pegang cake
nak pegang donut

for the last 3 days
sangat busy
SIL pindah, walaupun aku takda tolong sangat
sebab kerja dan driver kepada Ava
selama 3 hari tu pun tak makan kat rumah
raikan rumah baru, rumah sewa yang hensem
dah lah malam sabtu
ava demam, badan sangat2 panas
berhingus dan batuk
dan paginya hantar ke clinic
she such a good girl
masa doctor check senyap je
doctor siap main dengan dia suruh ketawa
senyum sikit je, sombong lah tu
suruh open mouth pun ok takda takut2

nasib tak berlarutan
semalam tidur nyenyak
ni pun tengah tidur
masa dibagi makan tadi pun mata dah terpejam
terpaksa aku nyanyi nyaring2 main dengan dia
sebab nasi baru je half
mulut tu nak makan tapi mata ngantuk
tu lah akan dipastikan dia mandi dulu
sebelum makan pagi sebab
perut dah kenyang confirm dia ngantuk

officially yesterday ava is 6 mths!!!!!
dah kena tukar susu
nanti tinggi hari sikit akan pergi shopping
banyak keperluan dia belum beli
hanger kecik tuk gantung baju di cupboard baru
cupboard yang adik Bdart belikan
and i think she love the new mattress too
sedap je tidur
tu pun adik Bdart yang belikan
terima kasih ekk
lenkali beli lah lagi
lagipun ava ni kan anak kami ramai2
tiap2 bulan dia dapat 3 bahagian peruntukan
2 dari adik2 dan 1 of course from me myself

aku amat bersyukur kerana dikurnia kan Ava
yang menjadi pengarang jantung semua family
she's all we wanted
she's is my everything....

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)