Friday, May 27, 2011

Selipar Jepun ooohhhh Selipar Jepun!!!!

ni cerita pelik semalam
asalnya takda lah yang pelik sangat
tapi......... wonder gak sapa yang buat camtu

ceritanya begini...
masa lunch break
seperti biasa aku makan dengan Ani
kebetulan sebelah kereta aku ada parking kosong
parking lah ani kat situ

tengok sepasang selipar jepun warna biru
orang letak cam dalam pic dibawah ni kat sebelah blackie
kawan yang kat kedai depan sempat bergurau
nanti balik jangan lupa bawa selipar aku balik ya

balik office masih lagi kecoh cerita tentang selipar jepun tu
memacam andaian
mungkin ada lah orang kampung ke
naik kereta then tanpa sedar buka selipar
terasa cam dia masuk rumah
kebetulan kawan pun cerita
hari tu amah indon dia
guna selipar ke car porch
then bila masuk kereta dia buka selipar
lucu gak kan

then about 3pm kawan kat kedai
(kedai tu berdepan dgn tempat parking blackie)
dia sms, u... selipar kau dah hangus dispray nabita lah
bertukar jadi hitam!!!
ingatkan dia bergurau
then bila balik...



Hah!!!??? another selipar???
tadikan memang selipar jepun warna biru
ni dah bertukar jadi selipar petak2 hitam lak
dalam perjalanan balik
tak habis2 fikir siapalah yang bersusah payah
menukar selipar tu
memacam andaian..

mungkin tuan punya selipar jepun warna biru kot
dia balik dan ambik selipar dia then tinggal kan selipar lain
tapi fikir2 ngapa lak nak buat camtu
might as well kenapa tidak bawa kedua2 selipar sekali kan

fikir lak mungkin ada orang bergurau
saja2 nak buat aku hairan
tapi kenapa sanggup tinggal selipar elok kat situ kan
seburuk2 selipar jepun tu
tapi bila dipakai selesa tau
hingga kini aku masih pakai selipar jenis jepun
cuma canggih sikit, berbunga2 :)

k balik kepada andaian tadi
last2 aku fikir
mungkin orang gila kot
sebab area tu memang ramai gak orang senting
tahlah..
takda perjelasan lagi...

cuma aku berdoa
harapnya bukanlah sesuatu yang tak elok
orang nak buat kat aku
cuma kebetulan saja
one of pelik tapi benar
kisah kehidupan seharian

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)