Saturday, May 28, 2011

hoh!!! tensen!! tensen!!
apasal astro aku ni
asal malam je channel yang aku suka
selalu takda service
ataupun dok gegar cam disk rosak
why?? why?? why????!!!!

nak kata luar ribut petir takda lak
tengok signal dia hijau gak
pehal hah???
mangkuk astro aku rosak?
decorder aku rosak?
tapi if rosak of course sepanjang masa kan
ni pehal lak certain2 masa hah?
terutama masa aku nak tengok CSI
channel movie
dan starworld je ok

yang lelain
channel2 Msia
channel2 sport
channel2 entertainment
semua takda service!!!!
adakah astro aku yang kena virus ni??
or semua kena??
anybody kena cam aku??

hari ni ava meragam
tak menangis tapi taknak sendiri2
dahlah adik2 dan bapak kat rumah another adik
tinggal aku dan mak
terpaksa lah layan
seawal 7.45 dah masuk bilik tidur
baring2 sambil borak2
ava yang baring tengah2 good girl lak
sekejap2 pegang mak
sekejap2 pegang aku
org sibuk cerita dia sibuk nak bercium
soooo cute...
tapi kau takleh bangun
sure dia terus menangis teriak2!!!

tepuk2 buntut dia
dodoi2 nyanyi2 which dia pun turut nyanyi
last2 terkulai layu
setelah berpuluh2 kali aku dodoi dengan lagu
auld lang syn
kering tekak oooiii!!!
sekali minum dua gelas mug aku teguk
minum air sejuk k
bukan tuak
meskipun sekarang ni dah dekat gawai :)

bila ava dah tidur
mak pun turut tidur
which mengantuk earlier than ava
aku lak start lah ngetop
meskipun line slow
tetap gigih nak buka game FB
ni dari kul 9 tadi aku try reload
game cafe life baru dapat buka
eemm... semua makanan dah basi
hanya satu je kawan tolong save kan

since dok ulang alik
tengok washing machine kat hujung bilik dapur nun
terfikir gak
esok rasa nak mop lantai lerr
terasa dah lekat2 lantai nii
tah dah tak ingat bila last aku mop
tapi since dah selalu pijak dok lekat2
tanpa fikir panjang
ambik mop terus mengemop
bukan dapur je
ruang tamu
ruang tengok tv
ruang makan
semua mop!!
berpeluh2
terpaksa mandi lagi

if esok nge'mop leceh sikit
ava bangun sure dia taknak tinggal2
or if dalam walker pun sure rengek2
nak minta angkat
malam ni senang
semua tempat milik aku
takda yang dok pijak2
lega cium bilik bau harum segar
bau lavender dettol
sangat puas hati
misi dah terlaksana
ngehhh... ngehhh... :p

sebenar tadi nak ke rumah bapak ani
ada kenduri arwah mak dia
tapi ava syik merengek-rengek
tak sampai hati tinggalkan dia dengan mak
lebih2 lagi malam
selama ni if aku berjalan malam
selalu ajak mereka berdua
dah biasa begitu
so bila tinggalkan mereka sendirian malam
rasa nervous lak
takut ava mengamuk
takda orang tolong mak

k ek, dah nak kul 1am ni
tidur dulu ek
rambut pun dah kering
tadi mandi lagi sebab berpeluh masa ngemop
dan bila dah mandi
sudah semestinya mata pun segar bugar
ni pun masih segar
tapi saja nak baring merehatkan badan

goodnite yaaa...
don't forget your little prayer.. :)

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)