Sunday, August 14, 2011

baby day out!
seawal 9.30am dah gerak menjemput SIL
tujuannya ialah nak menuju ke kedai Home Deco
yang terletak more or less about 25km dari rumah
boleh kata dari hujung dunia ke hujung dunia

sebenarnya dah berjanji dengan Ani juga
berjanji berjumpa di Home Deco
tujuan..................
membeli curtain or kain curtain
hari tu dah pergi sini tapi time lunch break
tak cukup masa, hanya belek2 saja

tah tak pernah2 aku rasa materialistik camni
lepas tengok curtain2 dan kain2 curtain tu
terus teringat-ingat kecantikan curtain disitu
beria-ia rasa nak beli juga
nak beli jugak!
arrgghhh nafsu meronta2
curtain kat rumah masih cantik, putih bersih
tapi dah guna 4 tahun
alasan tuk membeli yang baru?? :)

akhirnya aku beli juga sepasang ready made curtain
tuk ruang tamu
colour black and white
simple saja tapi aku sangat2 suka
curtain bilik2 tidur pun rasa nak tukar juga
tapi aku takda sukat terlebih dahulu
lagipun tailor aku masih busy buat baju raya
so nanti2 lah aku beli

ava lak sangat tak sporting
asyik merengek nak dengan aku saja
nak memilih curtain pun tak best
lebih2 lagi time tengok anak buah ani minum
dia pun sibuk nak minum sama
dalam cuaca yang panas2 tu sempat gak kecoh

heading for Emart tapi bila tengok Md
terus membelok ke sana
SIL kata lama tak makan Md
so singgahlah
dan sempat suapkan ava dengan bubur nasi
hah! baru dia puas
on da way pergi Emart siap nyanyi2 lak dia
ooohh..... rupa nya tadi kelaparan
meskipun dah makan sebelum turun tadi

ketika mak n SIL memilih baju kat one of kedai di Emart
di terlentok tidur atas bahu aku
perut kenyang hati pun senang :)

dalam perjalanan balik
misi mencari durian
jumpa di Boulevard
5 biji RM129!!!!!!
sekilo RM30!!!
huh!! macam beli emas
tapi terpaksa gak melayan nafsu
lama dah teringin begitu juga SIL
mahal pun mahal lah asal puas
and yes..... buah yang sedap
hanya sebiji je kurang manis
dan macam masuk angin

ni malam ava again asyik merengek
suspected gigi dia banyak nak tumbuh
menemani yang 2 biji dah tumbuh tu
tu ler mungkin gusi dia kurang selesa
baru je lepas di beri panadol

k nak tidur dah
malam ni semua tidur depan TV
ditidurkan dalam bilik tadi kerap lagi merengek
so terpaksa berpindah randah lagi
ni ok sebab berpindah around 10pm
biasanya berpindah around 1 2 am!

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)