Thursday, August 25, 2011

tup tap tup tap
dah 25 hari bulan ramadhan ya
tak terasa masa berlalu
another 4 or 5 days lagi akan raya
camna semua dah prepare
kuih brapa jenis?
baju berapa pasang?
*wink2* kat makcik Bidah
waser2 aku boleh dapat duit raya ke??
"_"

aku tahun ni puasanya sangat2 kureng
deman+period then puasa seminggu
dan sekarang sakit lagi
batuk yang cam nak saja garu2 dalam tekak
dah tu kahaknya pula terasa lah tebal
tapi takleh keluar
aarrgghh!!! tension!!!

tah kenapa lately antibodi sangat tak kuat
adakah kerana
tempat duduk aku di office
aircond menuju betul2 atas kepala
sebab ada seorang customer tu pernah bagitau
tak elok tau ekon terletak camtu
mudah dapat sakit
coii!! coii!!
mulut masin
ataupun adakah kerana.......................
..........dah sunset industry!!!!!
oohh tidak!!!!

hari kedua puasa
aku dan ani sama2 tak boleh nak puasa
batuk teruk kebetulan sama2 dah ambik 2 hari MC
walaupun boleh makan
tapi takkan nak makan kat public kan
so jejalan lah kat supermarket
tengok barang2 makanan
bila masuk je dalam kereta
ani kata... ok aku rasa nak minum lah
teringin nak minum air gas hijau
aku ada beli ni
air nyiur dan air gas hijau

so cari lah port yang bukan orang lalu lalang
cari2 parking lot
hah jumpa!
parking yang depannya bunga agak terselindung
lepas tu cermin kereta tutup dengan sunsheild

sekali ani ambik
huh!!!! air gas hijau sebotol besar!!!!!
dan buka setin kerang panggang!!!!!
aku melopong tak sangka tu menu yang ani beli
hahahaaa!!!!
ani ni memang ada2 aja
nom! nom! nom!! makan dalam kereta
nasib takda yang mengintai
tapi ya lah bukan makan kat public pun
dalam kereta yang ditutup cermin

then another time gak aku dan ani makan
kali ni makan bun
dengan air gas merah lak
yang kelakarnya
lidah mulut ani semua merah!!
ani gelabah
hoh!! dia nak jumpa customer nanti
kan ketara tak puasa
nasib dapat lap dengan tisu
if tidak, sure terpaksa cancel appointment

dan satu kisah lagi
yang ni time aku muda2 dulu
dulu office tengah tahun dan hujung tahun
akan buka tuk customer setengah hari je
yang setengah hari tu lak
tuk kami buat accounting semua
since memasing buat accouting memasing
so takda lah lama sampai setengah hari kan
kebetulan masa tu bulan ramadhan
aku, ani and another kawan
pergi lah pasar ramadhan
banyak ooooohhh yang nak dibeli

pastu makan dalam kereta gak
after settle baru keluar dari kereta
sekali tengok......
hah!!!!! kita parking depan majlis islam!!!
nasib tak tertangkap
kang tak pasal2 boleh jadi kes pertama yang masuk newspaper

k lah eh
nak tidur dah
goodnite semua

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)