Thursday, September 15, 2011

Holiday Mood

good morning alls!!
yea... hari ni bangun dengan good mood
sebabnya..........
esok holiday!!!!!
lalalalalaa *epi mode*
tapi apasal lagu basikal tua yang terngiang2 dihati
sebab rentak dia catchy kot
aku pun tak faham

ada sekali tu kat office
aku tengok email sambil nyanyi2 kecil
sedar2 je aku rasa nak gelak besar2
nak tau aku nyanyi lagu apa!!???
....................................................
!if you happy and u know clap yr hand'
lagu yang hari2 aku nyanyikan tuk Ava
alahaiiii.... nasib takda yang dengar

dah berumur sikit ni
selalu gak ada masalah
lain di minda lain di mulut
dalam fikiran nak kata ni
tapi bila terkeluar dari mulut lain lak
adakah itu sintom2 kenyanyukkan?? :O

mengingati nombor juga dah bukannya task yang senang
if no tepon tu aku boleh ingat no. Ani, mak dan office
yang lelain family lain aku tak ingat dah
if nak call, main tekan button je kat henpon tu
if sim or pon tu rosak/hilang siaplah
gerenti mati kutu aku
ehh... kutu if dah mati boleh buat apa2 ke?
apasal orang sering buat perumpamaan camtu?
*blur*

esok cuti sebab Malaysia Day
sebenar what the ghapo actually hari tu ek??
orang kata Malaysia Day aku kata gak hah
tapi meaning sebenar tak pasti lak
yang pasti aku suka hari tu
sebab public holiday!!! :)

esok gak aku dengar ada street party
kat one of the street kat Miri ni
last year aku ada gak pergi
bukan sengaja tau
sebenar aku pergi tuk makan
tau2 banyak kereta kat town
excited gak nak tau what happen elepen
sekali tengok ada perarakan yang sangat tak happening
hanya dalam 5 groups pun berarak

ramai yang terpinga pinga wondering
street party tuk sambutan apa ek ni?
yang attract most is stage orang nyanyi2
tah apa band masa tu aku pun tak pasti
yang pasti ada lampu liplap2 music besar2
yang mengalahkan suara penyanyi
lepas makan, tengok dari meja makan jap
pastu balik
tak larat aku nak bersesak2
memendekkan umur je, kekurangan oksigen

this year mungkin lebih organised
sebab dah ramai yang aware adanya Malaysia Day
dan kat Miri,
bermakna adanya street party ala2 orang putih
sebab kat sini lah bakal kau tengok
ramai mat2 salleh celup
yang if cakap, omputih pun tak faham!!!

dah2 weh
dah nak kul 7.30am ni
aku belum mandi, bersedia semua
kerja!!! kerja!!! kerja rerajin!!
papaiii titi titu

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)