Thursday, September 8, 2011

on leave again
sebab hantar Ava injection 2nd JE
bila sampai clinic punya lah ramai
clinic government weh
of course lah ramai
tapi so far sebab ada appointment
memang tak lama lah
servis diorang dah much2 better

rasa cam lama je tunggu
tapi bila tengok jam adalah dalam 45mins
cuma yang terasa lama tu
sebab aku datang awal
appointment kul 9am
aku datang dalam 8.45am

gladly today
smooth je kerja2 menguruskan ava
sebelum dia bangun mak dan mandi
bila dia bangun, bubur dah masak
relax2 baring2 tengok baby tv
pastu baru makan
dah makan mandi
dan lepas tu terus pergi clinic

since lately despite of flu, ulser
aku rasa ava cam meninggi
sebab bila dukung dia, kaki cam dah panjang
bila timbang
berat dia hanya 7kg!!!!
last month 6.95Kg!
hanya naik 0.05kg!!!!!!!!
kena consult tentang pemakanan ngan misi

by this age, if makan bubur sikit2
kena bagi 4 5 times a day
perbanyakan makan sayur hijau
which aku jarang bagi
asyik carrot je :O

another appointment is on her 1st birthday 1-11-2011!!!
actually misi baik juga bagi aku option
nak datang 1st tu ke atau 3rd
sebab mana ah tau nak celebrate bday dia kan
taknak lagi bagi dia sesuatu yang dia tak suka
cam injection tu
aku kata ok je, tak pa
alang2 aku on leave tuk hantar dia ke clinic
boleh gak on leave terus tuk celebrate bday dia
which aku belum plan apa2 lagi pun
taktau nak celebrate ke tidak
mungkin kecil2an je kot
tengok keadaan lah

balik dari clinic
bapak dah nak start BBQ ikan keli
yummy!! yummy!!!1
special request by SIL yang suruh bapak pergi beli
ada ayam tua tuk masak sup halia
dan juga bahagian organ dalaman ayam
perut, gizzard, telur dan hati
masak tumis, sedap!!!!!!

jemput another SIL tuk makan di rumah
lepas makan, baring2 terus tertidur
tapi siot je kepala aku ni
mungkin oversleep ataupun
sebab jarang tidur siang
aku masih sakit kepala hingga sekarang!!!!

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)