Monday, November 7, 2011

hari ni cuaca elok je
panas dan mengeringkan semua jemuran
cuma angin aku yang tak elok
cam ribut taufan
semua kena marah

another brother yang trigger
sampai kat rumah macam apa kelaparan
sedangkan baru datang dari pasar
yang aku geram bukan kerana dia makan
tapi kerana sikap dia tu

waktu takda duit adalah datang
fine, makanan kan biarlah makan
lagipun bukan orang lain, adik kan
tapi yang tak suka dengan sikap dia
bila dah gaji
ok fine tak perlu lah nak belanja aku mewah2
at least beli lah makanan tuk mak bapak
even just cucur pisang pun jadi lah

ni tidak..
bila dah gaji
berjalan ke pasar which pasti makan
bawa cousin yang all this while
takda pun kawan2 dia masa takda duit
kan lebih elok if dia bawa another adik temankan
belanja dia sebab adik tu pun selalu belanja dia
dasar otak kat lutut!!!!

bila dah takda duit, adik beradik dia cari
bila berduit belanja kawan2
sooo tell me sapa tak marah???
most of the time aku sangat geram kat dia
langsung tak reti2 consider orang

suruh buang sampah rumah ke tong sampah
ok fine buang sampah tu saja
tong dia kosong or ada sampah tak masuk plastik
dibiar begitu saja
oohhh common lah!!!
takkanlah tak reti2 juga
takkanlah nak aku bagi detail A-Z
sampah buang
if ada yang tercicir masukkan dalam plastik
if kotor tolong cuci
lepastkan tuskan tong tu
takkanlah aku nak bagitau tu semua!!!!
i didnt ask much tau
cuma minta tolong buang sampah tu

tolong aku buat kerja rumah sikit
kan aku dah masak
dah mengemas dapur pinggan mangkuk semua
dah make sure semua in order
tolong buat tu saja pun susah???
arrggghh!!!! rasa nak membunuh!!!

lega pas membebel
rasa nak pecah dada marah
even just a small matter
automatic trigger amarah aku
ungkol bnup kena marah
sebab kucing berak belakang rumah
sangat bau dan kotor
suruh clearkan secepat mungkin
aku dah fed up dengan keadaan camtu

mak pun kena
suruh bnup pegang kasut
which for sure akan dia gigit
cakap tak kotor
dah namanya kasut
tak pernah pakai pun at least
pernah gak cuba2 bawa berjalan sikit2
mak kata if tak boleh main baik buang
aku ambik terus buang dalam tong sampah!
hah!! abis cerita
rela lagi dibuang dari biar bnup gigit2

macam2 dalam fikiran yang buat aku marah
rumah agak berselerakkan
which aku memang tak suka
aku suka rumah yang kemas dan teratur
aku nak buat semua tapi takda kudrat
minta tolong uruskan tapi semua tak boleh pakai
bukannya menolong tapi menambahkan susah

minta tolong mop verandah sebab ada kucing kotorkan
mak kata if mop nanti kotor lagi juga
arrggh!!!! alasan yang tak munasabah
lebih rela kan tengok tempat tu kotor
dari keep on mop lagi dan lagi??

yalah mungkin fikiran, pendapat yang tak sama
sebab tu sering bertelagah pendapat
walaupun sekeluarga
sesekali ada juga bercakaran
which at the end takda kemana pun
masih gak satu keluarga

dah nak tidur dah
3 malam yang lepas
berturut2 ava nangis malam
pening2 dibuatnya
nasib bukan hari bekerja
didoakan malam ni ok
even she is flu and cough



dah susah nak dibagi makan
tambah tak begitu berselera makan
ni semalam
disuapkan dia luahkan kembali
pastu sibuk nak kutip makan lagi
masalah dengan ava ni
dia suka luahkan makanan if kau bagi
lepas tu masuk kan balik dengan tangan sendiri

ni aku bagi dia change makan sendiri
comot sehingga ke kepala
rambut penuh dengan nasi
tapi excited lah sebab boleh makan sendiri
masalah lagi
suka buang apa je yang dia makan ke lantai
suka mengoyakkan tisu
dan membuang sampah merata-rata



ni pula sesi memotong rambut
dah panjang menutupi telinga
harus di bereskan
takut menambahkan lagi
alasan tuk tak mendengar kata

sebenar takda lah panjang sangat
cuma dah menganggu telinga
dah depan tu lak hampir menyucuk mata
tu ler yang trim sikit
emm... sangat susah nak buat
kena bergaduh dulu baru siap
tu ler rambut cam kena carik2 je
which adik kata cam tomboy lak dah dia
takda lah
nanti2 panjang lah rambut tu balik
ava still my ladylike gegurl

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)