Wednesday, December 7, 2011

sedang dalam lazy mode
kerja takda lah sebusy mana
tapi malas tetap menjelma
ehh malas ke letih
tak pasti
tapi yang pasti bila ngadap blog
takda idea nak tulis apa sebagai n3
so dua tiga hari ni
just blog walking
eh betul ke istilah aku ni
rasa2 camtu kot

semalam balik dari kerja
terus bawa ava shopping ke boulevard
beli ayam n sayur2an
ava dah pandai dan suka makan sayur
good girl :)

bila sampai rumah lik
mak apak n adik dah bersedia
nak pergi funfair di emart
ehh, bila lak ada funfair ek
kan last sunday aku pergi emart
takda pun aku tengok merry go round tu semua
musykil tul, mana funfair nya ek

so sebab musykil tu juga aku ikut sama
sampai kat emart masih lagi mencari
rupa2nya depan emart tu saja
funfair yang tak happening
sipi2 je orang yang datang
tak menarik langsung
funfair yang bak kata orang local
semadi nadai!!!! (baik ada dari takda)

ronda2 tak sampai 15mins pun
terus chow ke saberkas
makan satay!!
a few days dah teringin
satay 'saleheh' (aku yang gelar gitu)
penjual nya cam cali cepelin
menurut ani yang kenal family orang tu
masa mengandung dulu
maknya suka tengok cerita charlie chaplin
tu ler anak pun camtu
tah lah....

sekarang satay dia kurang menyengat
nipis je dan rasa pun kureng
dulu sedap dan tebal
bila kau gigit, tenggelam gigi kat daging
ni daging dia cam sisa2 je melekat kat lidi tu
bila nak gigit, direct gigit lidi dia
perghh..cam makan lidi instead of satay
and the worst thing is
hari pun naik 60sen secucuk
quality kurang tapi harga naik
adil ke??
for sure will think 2 3 kali
before pergi lagi next time

oh yea
kan pergi emart
sebelum pergi funfair
singgah kat gerai durian
yang kebetulan sebelah tempat parking
tengok durian agak murah
$5 sebiji
so beli lah 6 biji
dan 5 out of 6 elok
mungkin next few day
will hunt for durian again

oh yea
kat office ada budak lelaki baru
dia akan swift here and there
antara branch2 di Miri
but for the beginning
akan station kat branch aku
dengar baru fresh graduate
tah ler belum ada masa aku interview
meskipun sama dept dengan aku

yang aku tak suka branch aku ni
orang luar yang masuk
akan station kat branch aku
tapi if orang dari branch yang promoted
akan dihantar ke tempat lain
so.... why not just promote yr own ppls
and biarkan dia terus kat branch kan
why should ambik orang baru
then tendang orang2 lama
yang dah banyak berkhidmat
yang dah lama memberi sumbangan
tah mana silapnya percaturan
branch manager ke
yang sering buat wrong decicison
(dia sendiri admit dia buat beberapa
wrong decision bila promote staff)
or high management??
tahlah tapi yang aku tahu
whoever get promoted
will always get recommendation dari branch mgr
terlebih dahulu
soo...............
tepuk dada tanya selera

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)