Friday, February 24, 2012

gara2 selalu tengok
money drop 1 milion
selalu fikir
kalau lah aku dapat satu juta tu
camna nak spend ya??

buat seketika
tentu bercelaru kepala otak ya
excited banyak duit
tapi tak pasti pa nak buat

if aku lah ada satu juta........

bayar hutang rumah, kereta
serta apa2 saja utang yang ada
renovate dan repair rumah
rasanya if nak beli baru tak cukup
sebab pasti rumah idaman aku mahal
sebab market value landed property kat Miri
adalah sangat2 mahal

even teres bertingkat je ada yang setengah juta
camna nak beli rumah idaman aku kan

rumah idaman aku
rumah berdinding kaca
terletak kat pinggir bukit tepi pantai
kat sini ada rumah tu cuma mostly private property
bukan housing estate

bila kau taknak furniture
ianya boleh disembunyikan sebalik dinding
main tekan suis je

ok balik kepada perkara nak buat dengan sejuta tu
belanja kekawan sudah semestinya
dan time ni
makan banyak mana pun gerenti tak gemuk
sebab banyak duit tuk beli apa saja keadah
yang digunakan tuk kuruskan badan

aku akan masih berkerja
saja tuk belanja seharian
sejuta tu bukan banyak mana pun
bagi cost living yang semakin meningkat sekarang ni

lepas tu aku akan pergi melancong
shopping, makan, shopping

dan 2 tahun kemudina
sejuta tu berkemungkinan dah abis.............

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)